ejalh

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Em - 15 oktober 2015 22:32

Är helslut efter en väldigt intressant och rolig dag.

Idag har jag spenderat en heldag tillsammans med två kollegor på en konferens med facket. Det handlade om psykisk ohälsa på jobbet. Man fick sig många tankeställare. Fick höra på en föreläsare som själv var diagnostiserad med bipolär sjukdom. Mycket intressant att höra hans historia. Kände innan jag åkte dit att jag inte riktigt hade koll på vad dagen skulle handla om, men i efterhand så var det så nyttigt. Insåg under dagen att detta var mer aktuellt på just min arbetsplats än vad jag hade trott. Fick med oss en hel del verktyg och nu gäller det att vi använder dessa och inte låter informationen försvinna med vinden. En gediget arbete har vi skyddsombud framför oss. Men det ska bli "roligt" att kunna hjälpa sina kollegor.

Dagen avslutades med hockeyträning för sonen. Man ser en tydlig förbättring för varje träning. Så roligt. Lite mat i magen, en dusch av sonen och sen kunde jag äntligen sjunka ner i soffan.

Det har gått hyfsat med handen i veckan. Det har gått att jobba, men jag har haft ont. Kan fortfarande inte stödja på handen så det gör vissa arbetsmoment svåra. Men jag håller ut. Borde linda handen, men är rädd för att den skulle bli för stel. Känns bättre att få röra på den. Och det känns bättre för varje dag.

Klockan är nu halv 11. Jag ligger redan i sängen och jag skulle kunna somna på studs. Imorgon blir det upp "tidigt" för ett 9-timmarspass på jobbet.

Sov gott!

#konferens #facket #handels #hockeyträning #stukning #psykiskohälsa #hjärnkol

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards