ejalh

Alla inlägg den 10 november 2015

Av Em - 10 november 2015 22:12

Dagen började på världens sämsta sätt. Sonen väcker mig kl 2 och säger att han är kissnödig. Har går upp och gör det han ska. Sen hör jag honom stå i hallen och gny. Går upp till honom och då börjar han hulka. Styr in han på toa och upp kommer det galla. Omtöcknad, rädd och jättevarm ber han om att få gå och titta på tv. Bäddar ner honom i soffan, fram med en hink och så på med en film. Kan själv inte somna då jag vill hålla koll på honom.

Sakta men säkert blir det morgon. Sambon kommer hem med efterfrågad blåbärssoppa som sonen sakta men säkert dricker. Han får även alvedon mot febern som stigit under morgonen. Framåt 10 är sonen tillräckligt pigg för att jag ska våga mig på dagens två uppgifter. Först klippning för mig och sen veckohandling. Hem igen och sen däckade vi (eller jag) i soffan. Lugn eftermiddag med ett snabbt besök i lekparken, middag och sen somnade sonen som en klubbad säl kl 19.

Det har varit en låååång dag. Mycket utmattningsgråt. Men jag är glad att jag tog mig igenom den. Fick en föraning om hur det kommer att bli sen när sambon byter jobb. Då kommer jag ju inte har någon avlastning om jag får en jobbig natt. Men jag fixade det. Sonen har ätit och gjort normala toabesök idag så hoppas på en lugn natt och så blir det jobb och dagis imorgon.

#sjuk #intesomplanerat #veckohandling #feber #klippning

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards