ejalh

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Em - 18 november 2015 18:01

Då var det dags att jobba igen efter två dagar ledigt. Det var två riktigt sköna och behövliga dagar. Men det var tungt att jobba idag. Efter halva passet så blev jag akut illamående. Fick gå undan och sätta mig på golvet. Trodde ärligt att jag skulle spy där och då. Men det kröp sakta men säkert undan. Fick rast och åt en kvarg. Mådde inte illa sen men hade ont i magen och kände mig inte direkt pigg. Hemma igen så somnade jag en stund på soffan efter att ha ätit lunch och spelat lite spel med sonen. Nu är middagen intagen och jag känner mig lite piggare.

Fick mitt nya schema idag. Det börjar gälla i januari. Det var roligt att se att mina önskemål hade blivit hörda och genomförda på ett bra sätt. Mina sena kvällar har jag tors-sön, vilket innebär att det funkar med sambons nya jobb. Har dock fått byta intervallhelg. Kanske inte det roligaste, men jag hade ingen anledning till att tacka nej till det heller. Kommer sakna "mitt" gäng, men det blir nog bra. Hade fått fler timmar på det nya schemat, från 27,nånting till 29 tim/vecka. På chefen lät det som om att jag självklart inte ska ha mindre. =) Så nu skulle jag få ett nytt anställningsavtal, vilket innebär att jag inte kommer att få jobba mindre än 29 tim/v. Så härligt!! Har tragglat med 27 timmar i 6-7 år nu. Känns på flera plan att man början få lön för mödan.

Imorgon blir det en tidig morgon med jobb till kl 15. Sen hämta sonen, åka och byta däck på bilen, hem och äta middag och sen hockeyträning. Blir nigningar svårt att somna imorgon =)

#illamående #jobbaefterledighet #schema #anställningsavtal #fulldag

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards