ejalh

Alla inlägg den 2 december 2015

Av Em - 2 december 2015 19:56

Hoppsan vad tiden går. Jag har ju en blogg till (mybaby.bloggplatsen.se) som jag skriver lite oftare på.

Men vad ska jag säga. Det rullar på. Nu är det inte många veckor kvar till jul. Sonen har med stor glädje fått börja öppna sin julkalender. Fick ihop 24 små julklappar trots att det var svårt att komma på vad jag skulle lägga i. Dock lyckades sonen se vad jag hade köpt för julklappspapper, och en av kalenderklapparna sticker ut ut påsen, så har har listat ut att det är jag och inte tomtenissarna som fyller kalendern. Men men, tror att han fortfarande tror på jultomten. Vi får väl se. Måste köpa nytt julpapper bara som han inte får se innan. Annars listar han nog ut det.

Är ledig i helgen. Då väntar besök av mamma och hennes man. Det ska bli trevligt. Ska fira svärmor och svärfar på lördag. Så på fredag blir det en tur till Kosta. Sen efter helgen är det bara att köra 100 % in i kaklet. Jobbar 13 av 15 dagar innan jag får julledigt i 6 dagar. Kommer inte hinna med mycket så det ska bli skönt att åka bort över jul.

Hade mysigt bebisbesök idag. Bea kom med sin två veckor gamla pojk. Så liten och söt. Att man hinner glömma bort hur små de egentligen är. Träffade en nyfödd för knappt ett år sen och har redan glömt hur liten han var. Längtar tills jag har min egna lilla klump här.

Igår var jag och sonen på BVC och fick vaccinet man ska få när man går på 5-årskontroll. Det gick väl sådär. Hade inte sagt något innan, men när vi kommer dit så listar han ut det. Och vill absolut inte ta den. Då jag bestämt vill att han ska ta den och sköterskan ser snabbt att det är jobbigt för mig att sonen blir ledsen och rädd, så hämtar hon en sköterska till. Sonen vill inte att jag ska gå ut ur rummet och efter mycket lockande och trixande så lyckas de ge honom den. Men han illtjuter och vi är två som håller fast honom medan den tredje sticker. Stackars barn. Men jag gör det för hans skull. Efteråt så är han kolugn. Det var ju ingenting tyckte han. Jag kunde dock inte sluta tjuta. Mest för att jag tvingade honom och för att det var så lätt för sambon att slippa undan (han jobbade). Trodde faktiskt jag skulle vara tuffare. Men nu är det gjort och nu dröjer det 4-5 år till nästa gång.

#enannanblogg #5årskontroll #vaccin #bebismys #julkalender

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards