ejalh

Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Det är över

Av Em - 22 december 2015 09:44

Det gick faktiskt bättre än väntat att jobba. Sju dagar i julruschen. Men det är nog tack vare allt folk som det har gått så bra. Det har varit mycket att göra så timmarna har gått fort. Sen har vi varit bra bemannat så det har varit roligt. Men nu är jag helt slut och ser verkligen fram emot sex dagar ledigt. Men först ska jag bara städa och fira lillejul innan vi åket bort.

Julkänslan vill väl egentligen inte riktigt infinna sig. Bakade pepparkakor i tisdags. Åt julmat på jobbet i fredags och i lördags slog det mig att julgranen inte var uppsatt. Så i söndags sattes den upp och pyntades. Eftersom vi firar jul hos mamma i år så fick det bli en plastgran. Världens fulaste gran. Den är smal och sne. Skitful. Men det får gå i år. Nästa år kör vi kungsgran som vanligt.

Som sagt idag är det städning som gäller. Tvätta och så packa. Hoppas att vi kommer iväg tidigt imorgon. Men eftersom jag känner min sambo så blir det nog inte så tidigt. Det är ju hans frivecka. Och då vill han kunna sova länge..... Ja, det är som vanligt.

Jag längtar till julklappsöppningen på julafton. Får visserligen själv inga julklappar, men jag vill så gärna se minen i A's ansikte när han får legot han har tjatat om i ett halvår. Han håller på att spara till det och har väl kommit en tredjedel på vägen. Bara det gör att han förtjänar den.

Nähä, om man skulle ta tag i städningen så man blev klar någon gång. Och om vi inte hörs mer innan så.....

GOD JUL!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards