ejalh

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Em - 22 februari 2016 20:57

Och den startades på det lugnaste sätt det går. Har inte gjort ett skit idag. Sambon är fortfarande hemma. Vilket å ena sidan är skönt, det är någon som lagar mat åt mig. Men å andra sidan kan jag bli frustrerad över att han antingen sitter och häckar framför tv:n i gillestugan eller pysslar med en massa annat. Jag vet att han inte kommer att vara hemma sen och att jag ska klara vardagen själv sen. Men nu när han är hemma, låt mig bara gå och duscha!!!

Nä, det låter värre än vad det är. Sonen är hemma denna veckan också. BVC-sköterskan tyckte att det kunde vara bra att ha honom hemma då det går mycket sjukdomar i skolorna nu och influensan har sin kulmen. Jag skulle kunna skicka dit honom. Men sambon skulle aldrig förlåta mig om barnen blev sjuka. Märker på sonen att han skulle behöva dagis. Han är sååå uttråkad. Måste hitta på något med honom imorgon. Men man är lite låst när man inte får vara i stora folksamlingar med dottern.

Håller tummarna för att ska jag kunna, och orka, städa imorgon. Det har inte blivit städat på tre-fyra veckor. Mamma kommer på onsdag och då vore det trevligt om det kunde vara lite rent här hemma. Får jag en bra natt så ska nog orken finnas där. Antingen gömmer jag familjen i gillestugan medan jag städar eller så får jag tvinga dem att hjälpa till.

Nä egentligen borde jag gå och sova nu. Båda barnen sover i sina sängar så jag borde passa på. Men dum som man är så sitter man uppe. Tjejen kan i för sig vakna när som helst, hungrig. Bäst att ge henne kvällsmålet innan man går och lägger sig.

#nyvecka #uttråkad #allahemma

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards