ejalh

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Em - 24 mars 2016 19:31

Att man kan glömma något så ordentligt. Inte ens en liten klocka ringer igenkännande. Tyckte jag förra veckan var jobbig så är den här varit fruktansvärd.

Sambon har varit hemma mycket denna vecka. Två dagar (inte i följd) borta och två hemma. Och då tänket man att man får lite avlastning. Njaaaa. Dottern är fortfarande som ett plåster. Antingen så vill hon äta eller så har hon bekymmer med magen så hon vill bäras på. Nätterna har varit hopplösa, men natten till idag tog priset. Totalt 3,5 timmes sömn skulle jag gissa på att jag fick ihop. Var helt knäckt i morse. Och då är det ju skönt att man är föräldraledig så att man kan passa på att sova när barnet sover. Men om barnet är vaken hela dagen? När sover man då. Som tur somnade dottern tillsammans med mig på soffan.

Träffade barnläkaren på BVC idag. Han tyckte jag ammade alldeles för länge. Han sa att det räcker med 10-15 min på varje bröst. Det var skönt att höra. Just nu sitter jag 30 min på varje. Så när jag kom hem började jag genast med att dra ner. En halvtimme på ett bröst, och så får dottern bara ena bröstet. Hon har varit lite grinig idag, men det har varit annorlunda. Mer av trötthet än av mätthet. Hoppas att hon sover bra inatt nu när hon har varit vaken i stort sett hela tiden sen kl 13.

Annars så går verkligen dagarna i sin sakta mak. Igår blev det en promenad med bästa Bea igen. 2,6 km!! Heja oss. Känns riktigt bra. Var en sväng på jobbet igår också. Skulle handla men fick prata av mig lite jobbsnack också. Har svårt att släppa det helt, även om det har gått oväntat bra att inte tänka på jobbet hela tiden.

Imorgon blir det förhoppningsvis en liten promenad innan det blir jobb i trädgården. Svärfar började klippa ner vår häck i måndags och sambon har fortsatt under veckan. Det kommer att bli kanon. Sonen och jag har gett oss på äppelträdet under tiden.

#glömska #barnnrtvå #sömnlösa #nätter #promenad #trädgårdsarbete

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards