ejalh

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Em - 23 april 2016 05:53

Sova.... Det hade varit något. Sambon kom hem i torsdagskväll. Och han hinner knappt in genom dörren innan han upptäcker ett par prickar i sonens panna. Misstankar om vattkoppor kommer. Under natten och fredagen så kommer det fler prickar och nu är vi säkra på att det är vattkoppor. Inget som kliar än så länge. Men inatt så. Sonen kommer in till oss runt 1-tiden (tror jag). Då är han jättevarm och prickarna har börjat klia. Han fick lite alvedon i förhoppning att han skulle få sova. Jag fortsätter klia på honom i något halvvaket tillstånd. Tror vi somnar och vaknar kl 5 igen. Då ger jag upp. Så nu ligger sonen och jag i varsin soffa och kl är halv sex på en lördagmorgon. Baddade in prickarna med kylbalsam och hoppas att det hjälper mot klådan. Så ingen sömn inatt direkt. Är i för sig van eftersom jag ammar dottern minst en gång på natten. Men typiskt nog så har hon sovit hela natten denna natt. Hoppas det håller i sig så kanske man kan få sova nästa natt.

Annars så har slutet av veckan gått ganska bra. Torsdagen var lite jobbig dock. Under lunchen i Jönköping på onsdagen diskuterades ett ganska känsligt ämne. Jag har känt att jag har varit på väg in i ett tillstånd där jag absolut inte vill vara och som aldrig trodde jag skulle hamna i. Har tänkt att jag säkert överdriver och att det inte är så farligt. Men när ens bästa vän har sett tecken på att det kanske är så, då blir jag rädd. Så hela torsdagen kantades med tankar och funderingar om hur jag ska vända det innan det går för långt. Kanske har jag redan vänt det eftersom jag har pratat om det. Det var skönt att sambon kom hem på kvällen i alla fall.

Igår stack sambon och jobbade 3 timmar på förmiddagen. Sen fick han vara hemma med sonen medan jag stack iväg och gjorde lite ärenden. Det blev sen en lugn fredagseftermiddag och kväll. Nu får vi se vad helgen har att bjuda på. Några ville komma och titta på nytillskottet. Men jag känner att läget på sonen får avgöra hur vi gör. Han har ju inte sovit så mycket han heller. Alvedonen har dock hjälpt då han inte är lika varm längre. Och han verkar pigg, i alla fall just nu... Ja, vi får se.

#vattkoppor #insikt #ingensömn

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards