ejalh

Alla inlägg den 5 maj 2016

Av Em - 5 maj 2016 13:59

Ja den glädjen fick inte stanna länge. Veckan började bra. Sonen gladdes åt att vara tillbaka på föris. Utvecklingssamtalet gick galant. Han fick mycket beröm. Luftade min oro angående utfrysning i förskoleklassen sen. Men det tyckte hon inte jag behövde vara orolig för. Han är driven och social så det trodde hon inte skulle bli några problem. Och eftersom hon ser honom mer än jag hur han integrerar med andra så tror jag henne.
Så en bra start på veckan.

Men så kom onsdagen. Min lunchdejt fick förhinder. Sambon såg ut att kunna få jobba hemifrån. Så blev det inte. Sonen åkte till föris och efteråt så åt vi glass i solskenet. Dottern sov så gott mitt på dagen, som hon nu brukar. Senare på eftermiddagen upptäcker jag ett par prickar på henne. Någon timme senare har de blivit blåsor plus att hon har fått några till. Jippie, hon har fått vattkoppor. Efter ett samtal med 1177 så blir det en resa till barnakuten. Sonen fick lämnas över till svärföräldrarna då klockan var sångdags för honom. Väl på akuten så konstaterades vattkoppor. Men då hon inte hade feber och var pigg och åt som hon skulle så fick vi åka hem. Så nu var det bara att isolera sig i ytterligare en vecka.

Idag är sambon hemma hos sina föräldrar tillsammans med sonen. Alla skulle ha åkt dit och blivit bjudna på middag men jag och dottern fick stanna hemma. Varken svärmor, svägerskan eller hennes dotter har haft vattkoppor så det är bara att hålla sig borta. Så nu har många långledigt, och jag får sitta här.... Blä!!!

#vattkoppor #3månaders #spädbarn #ensamhemma #barnakuten

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards