ejalh

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Em - 20 maj 2016 21:50

Och så var det fredag igen. Veckan har gått fort, som vanligt.

Efter måndagens äventyr så blev det en trevlig och lugn dag med Bea på tisdagen. Hon kom hem till mig och med sig hade hon sina målarböcker och pennor. Sen satt vi i 5(!) timmar och bara "mindfulnessade". Så himla gött.

Onsdagen blev även den lugn. Medan sonen var på föris och dottern låg och sov så hann jag äntligen börja titta på andra säsongen av Outlander. Har några avsnitt att beta av. På kvällen blev det grillning hos svärföräldrarna.

Torsdagen fick bli en städdag. Så skönt att få undan alla leksaker och alla smulor på golvet. Fuskade dock och skippade källaren.

Idag har sonen, dottern och jag gjort stan. Det blev lite böcker lånade på biblioteket och klädinköp till barnen. En sväng förbi Maxi och McDonald's innan vi var hemma igen. Sen blev det en lugn eftermiddag.

Efter dotterns vaccination i måndags tror jag inte att jag har märkt någon skillnad. Däremot så har hon sovit mycket onsdag och torsdag. Fast det fick jag sota för idag. Idag har hon knappt sovit någonting. Samtidigt är hon inte nöjd med tillvaron så det är en hel del gnäll. Och då hon inte tar napp så är det bara bröstet som gäller. Kanske inte så konstigt att hon väger som en 6-månaders ;-)

Imorgon blir det grillning med ett par kompisar på kvällen. Vad dagen har att erbjuda vet jag inte. Den som lever får se =)

#veckan #mindfulness #outlander #städdag #shopping

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards