ejalh

Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

Trött

Av Em - 30 maj 2016 21:56

Trött och hela kroppen värker. Ja vet, jag kan ju gå och lägga mig. Men jag sitter envist uppe.

Det har varit en lång dag. Sonen väckte mig kvart i fem. Varför vet jag inte. Han gick upp medan jag fortsatte sova. Kl halv åtta går jag till slut upp då sonen kommer för andra gången och säger att han är hungrig. Sen börjar dagen sin lugna gång. När dottern har somnat för sin mitt-på-dagen-lur så sticker jag iväg och hämtar maten som jag beställt på nätet. Då sambon var dålig i magen fick han hålla ett öga på henne och sonen. Hinner dock inte hem förrän hon vaknar. Och sen gick det bara utför. Sonen har suttit inne på sitt rum hela dagen. Dottern har varit grinig och sambon har legat i gillestugan och inte gjort många knop. Det har varit varmt och jobbigt idag. Fick dottern till att somna igen vid 3-tiden. Fick lite andrum då i alla fall. Sen vaknade hon lagom till när jag skulle laga middag. Amma och laga mat samtidigt är ingen hit, men man gör det man kan. Sonen somnade sen ovanligt snabbt, men det är ju inte konstigt när han går upp så tidigt. Dottern var det värre med. Hon skulle inte sova. Men skam den som ger sig. Fast man blir ju både trött och förtvivlad under tiden. Så nu vill jag bara att den här dagen ska ta slut. Men samtidigt vill jag inte att morgondagen ska komma. Ska till tandläkaren =/

Gårdagen var väl knappast bättre den. Sambon sov över hos sin kompis så på morgonen var jag själv med barnen. Inget ovanligt i för sig. När sambon kom hem så fick jag blommor och choklad, det var ju trots allt mors dag. Far hem till hans svärföräldrar för att fortsätta fira dagen. Där får vi världens äckligaste tårta. Min svärmor är duktigt på att göra tårtor men denna gång hade hennes dotterdotter varit med. Mitt i tårtan hade ungen stoppat kinapuffar. Vet ni hur äckliga dem blir när de har legat i grädde ett antal timmar?!?!? Och sen som alla gånger vi är där så tar vi fruntimmer knattarna och går ut och går. Farfar har i för sig ont i höften så jag förstår att han inte följer med. Sambon? Jo men han låg och sov. Det är tufft att vara ute och festa. Klockan sju åker vi äntligen hem och det slår mig. Det var MORS dag. Vem var det som skötte allt? Tog hand om barnen, maten, fikat? Jo svärmor och jag. Jo visst, grabbarna grillade, men det gör dem ju alltid. Nä, någon speciell dag blev det inte. Som en vanlig söndag tycker jag.

Trots tandläkaren imorgon hoppad jag på en bra dag. Det kommer att även imorgon bli riktigt varmt. Men det ska vi nog klara av.

#morsdag #skitdag #varmt #godisitårtan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards