ejalh

Alla inlägg den 16 augusti 2016

Av Em - 16 augusti 2016 22:00

Igår fick sonen gå hem till en kompis själv. De bor bara ett par hus bort, men det var ändå lite läskigt. Han fick en tid han skulle vara hemma. Han fick säga till kompisens mamma så att hon hade koll på tiden. Och jodå, han kom hem i tid. Idag hann han knappt vakna innan han ville till kompisen. Jag fick honom att vänta tills efter lunch. Alltså, det är jättekul att han har hittat kompisar och att han vågar gå hem till dem och så. Men det känns inte riktigt bra ändå. Mycket pga av att jag inte gillar dessa pojkar (det är två bröder). De är stökiga och bråkiga. Mamman och pappan är trevliga. Och jag märker på sonen att han blir stöddigare när han har varit med dem. Idag var han med dem hela eftermiddagen och sen fick jag nästan tvinga honom att stanna hemma innan läggdags.

Jag vet, han blir äldre. Något säger mig att hans "stöddighet" är en del av utvecklingen. Men det är skitjobbigt. Att se min lilla pojk växa upp. Det jag är mest rädd för just nu är att hans sätt ska göra honom utfryst/ogillad/mobbad i skolan. Jag vill verkligen inte ha samtal från skolan om att han retas, är dum, sparkas eller slåss. Det ger mig huvudvärk....

Min dotter ger mig också huvudvärk. Idag vaknade hon kl 6, sov två timmar kl 10 och så 45 min vid kl 15. Och trots det är hon svårsövd på kvällen. Det vore ju en sak om hon den vakna tiden var glad och nöjd, men nej då. Konstant missnöjd med precis allting. Gah!

Så efter en helvetesdag, som dessutom innebar ett besök på sjukhuset för provtagning (som för övrigt krävde 4 försök), hoppas jag på en betydligt bättre dag i morgon.

God natt!!

#kompisar #gillardeminte #sonenväxer #minlillabebis #huvudvärk #varförsova #helvetesdag #sjukhus #provtagning

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards