ejalh

Alla inlägg den 4 september 2016

Av Em - 4 september 2016 19:12

Vart tar tiden vägen?? Har inte skrivit på 1,5 vecka....

Ja vad hänt här då? En hel del misstänker jag. Sonen har ju då fyllt 6 år. Han var inte lätt att väcka på morgonen. Hade en bricka med smörgås, mjölk, ljus och två små paket. Pappa var med på FaceTime. Glad blev han i alla fall för presenterna. Dagen efter så bar det av till Stockholm. Pga att vi stannade i Norrköping i 2 timmar, vilket inte var tänkt, så kom vi mitt i rusningen. Och dottern som vaknar så fort bilen stannar var inte alls rolig att ha med sig när man satt i bilkö.

En trevlig helg i Stockholm blev det i alla fall, som alltid. Tjejerna slog killarna två gånger i FamiljeGeni. 2 gånger!! =D

Den här veckan har varit ganska lugn. Bilen lämnades in för felsökning. De lagade en av sakerna. Och efter det kändes bilen ännu värre att köra. Ska lämna in den igen på måndag. Men efter det får någon annan verkstad ta hand om bilen. Skobes har gjort sitt.

Helgen har gått ganska snabbt. Sonen fick feber i torsdagskväll. Sen var han lite hängig i fredags. I samma veva så dök det upp några prickar på axeln och på ena armbågen. Trodde först det var svinkoppor och såg en sjukvecka framför mig. Men idag konstaterade vi att det var höstblåsor. Phu, då kan sonen gå i skolan.

Sambon och svärmor har grävt upp alla våra bärbuskar i helgen. De har varit superduktiga. Och idag blev vi av med alla gamla plattor som har legat på hög på baksidan. Nu ska platsen vändas med jordfräs nästa helg och sen ska det så gräs. Det kommer att bli så fint så.

Imorgon blir det en städdag för min del. Sambon drar på jobb och kommer hem på fredag. Verkstaden för Volvon på tisdag och sen hoppas jag att veckan är fri. Eventuellt fira barnens kusin på onsdag, men jag hoppas de skjuter på det till på söndag eller nåt...

Så så ser läget ut just nu. På återseende =)

#varttartidenvägen #6år #släkten #stockholm #volvo #verkstad #höstblåsor #svinkoppor

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards