ejalh

Alla inlägg den 10 september 2016

Av Em - 10 september 2016 21:39

Jaha, där gick det ytterligare en vecka. Som har innehållit en hel del.

Måndagen blev effektiv. Promenad fram och tillbaka till skolan, städning, hämtning av maten för veckan och så hämta sonen.

På tisdagen lämnade jag in bilen på verkstan efter att jag lämnat sonen i skolan. De fick bilen 2 timmar innan jag hade bokad tid. Går hem. Går och hämtar sonen på eftermiddagen och vidare ner till verkstan. Men nej, bilen är inte klar. 30 min trodde dem. Jag tar barnen och går ner på stan så länge. Vi går till bibblan och lämnar tillbaka och lånar nya böcker. Vi går och fikar en snabbis och sen en liten tur till lekparken. Nu har det gått en timme. Det är varmt och vi är alla trötta. Går tillbaka till verkstan i förhoppning om att bilen är klar. Den blir klar i samma sekund som jag kliver innanför dörrarna. Så skönt! Nu är äntligen bilen fixad och jag slipper se Skobes på ett tag.

Onsdagen blev en lugn hemmadag då jag känner i hela kroppen att jag har gått mycket i två dagar.

På torsdagen blev det en tur ut till Bea där vi fick ihop en 2 km lång promenad. Härligt!

Sen blev det äntligen fredag och sambon skulle komma hem. Visst blev glad över att se honom. Men det retade mig lite att han åkte och tränade innan han kom hem. Det var visst viktigare efter en vecka borta från familjen....

Och nu är det lördagkväll och jag sitter återigen ensam här hemma. Sambon är på galej med kompisar. Ja jag vet, det är klart han ska få umgås med sina kompisar på helgen även om han har varit borta i veckan. Men det är lite tråkigt. Framför allt för sonen.

Ja jag har ju varit med kompisar jag också idag. Jag har varit på hälsomässa. Det ni! Den var inte så stor men helt ok. Under tiden har sambon och svärmor fortsatt i trädgården.

Imorgon blir det lite jobb i trädgården innan det blir kalas för sonens kusin på eftermiddagen. Jo då, denna helg flyger nog förbi den också....

#veckansomgick #verkstad #volvo #promenader #hälsomässa #trädgård

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards