ejalh

Alla inlägg den 25 september 2016

Av Em - 25 september 2016 21:59

Och så var ytterligare en vecka till ända. En vecka som gått relativt fort.

Sambon har varit iväg hela veckan och kom hem sent i torsdags. I fredags blev det lite hemmakontor för honom innan han "stämplade ut" efter lunch.

Sonen har haft en kort vecka i skolan. Studiedag på onsdagen innebar en extra dag att hitta på något på. Det blev en tur till en lekpark tillsammans med Bea och hennes barnaskara.

I torsdags var jag på mitt första föräldramöte på skolan. Det gick bra och fick mycket nyttig information. Sen är det ju kul att kolla i sonens låda och pärmar. Se vad det är han gör i skolan. Och vad imponerad jag blev. Han är säkert inte bättre än någon annan men när man inte får se det hemma så blir man glatt överraskad när man ser hur mycket han faktiskt kan. Men det är som pedagogerna säger; de suger åt sig som svampar =)

Idag drog hockeyträningen igång igen. Sonen har varit lite tveksam om han skulle vara med eller inte. Men ju närmare det kom desto mer har han varit på. Och han tyckte det var kul. Han kom snabbt in i det trots att det gick lite osäkert i början. Nu är det bara att köra. På torsdag är vi på det igen.

Imorgon drar jag iväg på äventyr. Jag tar med mig dottern och åker tillsammans med två kompisar till Ullared. Det ska bli så kul. Har inte pengar till det men vi gör det mer som en dagsutflykt, en chans att få komma iväg lite, mer än att shoppa järnet. Det ska bli så skönt att komma iväg lite.

Så nu blir det snart sängen så jag orkar med morgondagen.

#varttogveckanvägen #studiedag #föräldramöte #hockey #trekronor #hockeyskola #ullared #roadtrip #tjejdag

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards