ejalh

Alla inlägg den 12 december 2016

Av Em - 12 december 2016 20:47

Sitter vid matsalsbordet och kopplar av lite med mina målarböcker. Tv:n står på i bakgrunden. Sambon är på gymmet och barnen sover. Är själv sjukt trött och skulle lätt kunna gå och lägga mig.

Helgen blev lugn. Lördagen ägnades åt att sanera här hemma. Efter en lugn, men orolig, natt så kände vi att nu skulle magsjukan ut härifrån.

På söndag fm var det tänkt att sonen skulle åka på hockeyträning, men när klockan ringde halv åtta så är det bara jag och dottern som går upp. Ingen träning alltså. Fortsatte med saneringen av hemmet innan jag for och handlade. Eftersom ingen spytt sen natten till fredag så höll planeringen med arbetskamraterna. Kvällen blev kanon. 6 trevliga arbetskamrater kom hit. Jag stod för glögg och annan dricka medan de andra hade med sig fika. Mysigt blev det. Kl 9 gick de två sista och jag kunde äntligen gå och lägga barnen.

Tänkte att båda barnen blir nog svåra att väcka idag. Men inte riktigt. Dottern vaknade en timme tidigare än vad hon brukar, redan vid halv sex. Sonen fick sova till halv åtta, sen var han tvungen att gå upp. Sen blev det en intensiv dag. Efter skollämning hämtade jag maten jag beställt på nätet, hem och lägga dottern. Två timmar senare måste jag väcka henne för att åka till tandläkaren. Hem, äta lunch och så iväg för att hämta sonen i skolan. Sen kunde jag äntligen andas ut. Men då ville dottern absolut inte sova (vilket hon behövde). Senare på eftermiddagen kom svärisarna på fika.

Imorgon blir det förhoppningsvis en lugn dag. På kvällen är det lucia på sonens skola. Det ska bli mysigt.

#sanering #adventsfika #sovadåligt #tidigmorgon #tandläkaren #lucia

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards