ejalh

Alla inlägg den 24 december 2016

Av Em - 24 december 2016 00:59

Då var dagen kommen. Eller ja, egentligen är det natt fortfarande. Har precis lagt mig efter en trevlig kväll med ett par kompisar och Bingolottos uppesittarkväll. Barnen har lekt och haft roligt. Dottern somnade utan problem en halvtimme senare än den vanliga läggningstiden. Sonen somnade även han lätt för en halvtimme sen.

Jag borde också sova. Jag är skittrött och det kommer att bli en tuff, psykiskt, dag imorgon. Förmodligen vaknar dottern tidigt. Det blir en lugn förmiddag innan det bär hem till svärföräldrarna. Hade tidigare sett fram emot att fira jul där. Det brukar bli en skön jul med bara sonen, och så dottern med nu då. I år kommer svägerskan med sin dotter och förmodligen hennes man också. Jag känner verkligen inte för att fira jul med dem. Det kommer inte bli lika avslappnat som det brukar. Trött kommer jag vara också eftersom jag inte sover nu. Blä!

Hela december har vi "hotat" sonen med att om han inte sköter sig så kommer inte tomten med några julklappar. Det har inte bitit. Så i torsdags åkte jag hem till svärföräldrarna med julklapparna. Det innebär att när han vaknar imorgon så kommer det vara tomt under granen. Elakt? Nej, jag hoppas han får sig en tankeställare. Han får ett paket i julstrumpan. Så han blir inte helt utan på morgonen.

Nu ska jag nog släcka ändå. Hoppas ni får en härlig jul. Själv ska jag försöka ta allt med en nypa salt.

GOD JUL!!

#julafton #tomten #julklappar #uppesittarkväll #bingolotto

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards