ejalh

Alla inlägg den 25 december 2016

Av Em - 25 december 2016 21:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Em - 25 december 2016 21:05

Nu är helgen äntligen över. Så jävla trött.

Fick en lugn förmiddag på julafton. Dottern vaknade vid sju, så 5 timmars sömn blev det i alla fall. Hos svärföräldrarna skulle vi vara kl 12. Kvart, tio i tolv, kommer sambon igång med att göra sig i ordning. När vi kommer till svärföräldrarna, en halvtimme för sent, så är svägerskan och hennes man där, men inte kusinen. Liiite skönt ändå. Sen blev det mat i massor, en snabb promenad i regnet, Kalle på tv och sen julklappar till barnen. De fick precis vad de hade önskar sig, plus lite till. Lite skinksmörgås på kvällen innan det bar hemåt.

Idag har vi nästan gjort allting en gång till. En lugn förmiddag då sambon och sonen testade sonens nya tv-spel. Svärfar ringer och ber oss hämta honom (vilket vi hade erbjudit honom att göra). 15 min säger sambon. Han klär på sig, ser till att barnen får på sig ytterkläderna och går ut med dem i bilen. Under den tiden så måste jag hinna tvätta håret, fixa håret, klä på mig, packa skötväskan och se till att jag har med mig mina grejer (insulin och så). Stressen var ju inte liten. Kommer iväg gör vi alla fall. Hemma hos svärföräldrarna blir det sen en jul nr 2. Denna gång var kusinen med. Sonen hade sparat en julklapp från dagen innan så att han också hade något att öppna. Hem sent även denna kväll och jag är helt färdig. Nu tänker jag inte göra någonting kommande vecka så att jag orkar fira nyår sen.

#jul #julklappar #firaitvådagar #svärföräldrar

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards