ejalh

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Em - 22 januari 2017 23:11

1 to go. Då har man överlevt en vecka som Finlandsänka. På fredag kommer äntligen sambon hem igen. Det har varit en sjukt dryg vecka. Det är alltid skönt de första dagarna. Man kan göra vad man vill på kvällen när barnen somnat eftersom man inte behöver ta hänsyn till någon annan. Men efter ett par dagar börjar det bli fruktansvärt långtråkigt och ensamt. Jag har suttit och målat och lyssnat på en massa avsnitt av "Kära barn". Och fast jag har haft alla möjligheter i världen att gå och lägga mig i vettig tid så har klockan alltid lyckats passera 12 innan jag släcker lampan. Så även idag misstänker jag.

Veckan har rullat på som sagt, även om det har gått sakta. Tisdag och torsdag spenderades hos Bea medan sonen gick i skolan. Skönt att komma hemifrån. I torsdags drog hockeyträningen igång igen. Sonen var taggad och det gick jättebra. I fredags blev det lite besök av Bea med några barn.

Lördagen spenderades på Leos Lekland tillsammans med Bea. Lite shopping och mat hanns med innan bilen styrdes hem igen. Hade inte tänkt shoppa men när sonen själv går och plockar kläder som han gillar så gäller det att passa på. Hemma igen vad 17-tiden och då var jag helt slut. Dottern kom inte i säng förrän kl 18,30 (30 min senare än vanligt) och sonen någon timme senare. Jag som vanligt runt 12-tiden....

Idag vaknade dottern 5,30. Det var INTE roligt. Försökte få henne att somna om efter ett par timmar, men nej. 9,30 somnar hon äntligen igen, men då var ju sonen uppe så då kunde jag ju inte gå och lägga mig. Sååå himla trött. Dottern vaknar efter 2,5 timme (lite "vila" fick jag ändå). Vi åt lunch och sen flydde vi hemmet. Inhandlade en matta till dotterns rum, en lampa till köksfönstret och så en sväng till Maxi. Hem till svärföräldrarna med semlor och så slog vi ihjäl några timmar där. Så vi lyckades få även denna dagen till att gå.

Nu hoppas jag på en snabb vecka. Tyvärr har jag inte så mycket inplanerat, men det går nog. MÅSTE tex städa, både huset och bilen. Kanske man skulle åka och tvätta bilen också??? Det tål att tänkas på.

#finlandsänka #ensamt #leoslekland #shopping

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards