ejalh

Alla inlägg den 3 februari 2017

Av Em - 3 februari 2017 00:14

Tre helvetesveckor är snart över. Fy fan så skönt. Har mått skitdåligt de här veckorna.

Förra fredagen kom sambon hem efter att ha varit borta i 13 dagar. Har aldrig varit borta så länge från varann faktiskt. Han vill ha en lugn helg då vi inte skulle åka iväg till någon. Trots att jag har suttit hemma varje kväll och hade gärna umgåtts med någon var ändå snäll och mötte hans vilja. Vad gör då karln? Jo han sticker till gymmet i två timmar på lördagen. Och hemma sitter jag. Så jävla sur jag blev. Lite egoistiskt tycker jag faktiskt han va.

I måndags åkte han tillbaka till Finland. Ytterligare en vecka långt borta. Och den här veckan var tuff. Psykiskt. Har mått skitdåligt. Gråtit minst en gång om dagen. Två dagar i rad har dottern gått upp 5-5,30. Och då jag fortfarande inte kommer i säng förrän efter 00 så är jag ju inte så sugen på att gå upp fem timmar senare. Idag vaknade hon kl 6, så det var ju en förbättring.

Då Bea har skolat in sin lilla kille på föris så har hon kommit varje dag och ljusat upp min dag i några timmar. Annars så har det inte hänt så mycket. Dagarna har gått ganska fort då vi lyckades på in en ganska minutiös rutin. Alla dagar har sett likadana ut i stort sett. Idag har det dessutom varit hockeyträning så då kommer man iväg lite. Inte för att man träffar/pratar med någon. Nej då. Idag hälsade dessutom en skolkamrats mamma på en annan mamma bakom mig. Men mig tittade hon inte ens på. Är så tråkigt med alla stroppar. Men men, man får låta det rinna av.

Nu är det en vecka kvar till sportlovet, två veckor kvar tills mamma och brorsdotter kommer och sambon går hem på föräldraledighet. Och tre veckor tills jag ska till Göteborg och bo på hotell. Barnfri!!!! Åker med Bea och det ska bli så skönt att komma bort en liten stund. Vi åker fre-lör och sen på måndagen så börjar jag jobba. Hjälp!! Är lite nervös men det ska samtidigt bli så skönt att få träffa folk och prata med andra. Det blir två lugna månader innan det är dags för sambon att börja jobba även han. Då ska det bli spännande och se hur vi ska få ihop det med föris och fritids.

Nä, nu är klockan som vanligt över 00 och jag har inte ens släckt lampan. Är till skillnad från tidigare kvällar skittrött, så jag hoppas jag somnar snabbt.

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards