ejalh

Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Em - 13 februari 2017 09:13

Ja det har inte blivit så mycket skrivande här. Men har verkligen inte haft orken. Och sen är det inte så roligt att skriva när man nästan bara har tråkiga saker att skriva.

Veckan som gått har gått ok. Riktigt seg då min enda lekkamrat har vabbat.

I tisdags fyllde dottern 1 år. En vanlig dag på sätt och vis. Vi firade lite med svärföräldrarna på eftermiddagen men annars var det inget speciellt. Tyvärr måste jag säga. Visst, dottern kommer kanske inte minnas mycket av dagen. Men det är ju även årsdagen för mig som tvåbarnsmamma, för sonen som storebror och för sambon som tvåbarnspappa. Det blir som tur lite mer firande till helgen när mormor och kusin kommer hit.

Lagom till helgen blev dottern dundersnorig. Då hon samtidigt dreglar som aldrig förr så misstänker jag tandbristning. Nätterna har varit hopplösa och dagarna något bättre. Och som om jag inte var trött innan. Detta gjorde ju inte saken bättre. Idag har jag två hela nätter bakom mig, det är skönt. Nu ska dottern bara fatta att man kan sova längre än till kl 6.

Igår smet jag ut till Bea. Barnfri! Så skönt. Slog lätt ihjäl några timmar därute. Det var som balsam för själen att få komma iväg lite.

Den här veckan är det som sagt sportlov. Någon aktivitet varje dag ska vi nog lyckas med. Idag står det handling och ev bullbak på schemat. Sen ska vi bowla någon dag. Ett lekland kommer hit på fredag och på torsdag måste jag städa. Hade tänkt åka till IKEA någon dag, får se hur det blir med det.... Vi tar en dag i taget =)

#sportlov #sömnbrist #tandbristning #snorig #dreglar #1år

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards