ejalh

Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart.

Kom snabbt in i rutiner och så på jobbet. Var inte mycket nytt som hade hänt under året. Vecka två redan så var det möte med skyddskommitten. Samma dag fick jag anmälan till BAM-utbildningen. Snabbt skickade jag in svar på det. Och den här veckan så var jag på nätverksträff med Svenska Spel. Det hölls i min butik så jag och närmaste chefen var lite som ett värdpar. Skitkul var det och jag längtar redan till nästa träff som blir i höst i en annan butik.

Hemma rullar det på bra. Tycker sambon har en väldigt lätt föräldraledighet. Han är ju inte själv med barnen många timmar om man säger så. Dottern är ganska mammig känner jag. Hon kan va kolugn när jag kommer hem, men så fort jag visar mig så börjar det gnällas och klängas. Och precis som jag trodde så tog hon sina första steg när jag inte var hemma. Kände det på mig.

Trodde sonen skulle börja sakna mig mer nu när jag inte var hemma lika mycket. Men nej, pappa är fortfarande favoriten. Spelar nog ingen roll vad jag gör. Är så trött på denna kamp. Vad jag än gör så duger det inte. Säger ifrån, är snäll, myser - men nej, pappa är bäst. Så tråkigt.

Nästa vecka blir en lång vecka. Jobbar 6 av 7 dagar. Dottern ska till BVC för sin 1-årskontroll (hon blir 14 mån den 7 april.....).

#jobb #skyddskommitten #bam #svenskaspel #nätverksträff #föräldraledig #pappafavorit

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards