ejalh

Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg.

Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. Hur fan gör jag nu? Hat gått hela helgen och grunnat på hur jag ska kunna lösa det. Kom fram till tre alternativ som jag la fram för chefen idag. Till min stora glädje så gick första alternativet i lås. Jag hittade en kollega som var villig att byta arbetspass. Nu ska det bara godkännas hos chefen. Vågar inte riktigt glädjas än.

På jobbet har det annars gått bra i helgen. En seg helg trots löning. Jag är rädd för att det beror på att största konkurrenten har börjat med spel och post. Det är inte kul.

Hemma har det varit värre. Sambon har varit sur och tvär hela helgen. Stackars barn säger jag. Visst, jag kunde väl också ha mina dagar när jag var hemma. Men sambon är så fruktansvärt långsint. Och att bli arg på en 1-åring funkar inte. De fattar ju inte vad de har gjort. Sen är han irriterad på mig i allmänt känns det som. Att det ser för jävligt ut hemma tex och det tar jag som en pik till mig, att jag inte har städat. Och det har jag inte. För jag anser att det ska han höra nu när han är hemma. Inte fan städade han när jag var hemma. Nä, han är mest hemma och gnäller tycker jag. Ska bli skönt sen när han börjar jobba igen. Inte att han ska it och åka, men att det blir någon sorts normal vardag.

Men men, fint, soligt och varmt har det ju varit ett par dagar nu i alla fall. Det är ju härligt för dem som har varit lediga. Till nästa helg blir det kallt igen, det är ju trevligt =/ Nästa helg blir det en tur till Norrköping på lördagen. Ska äntligen få se hur lillebror bor. Men innan dess så blir det några dagars jobb =)

#skithelg #ledig #pussla #fritids #kollegor #sol #orättvist

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards