ejalh

Alla inlägg den 12 april 2017

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med.

En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndagen efter så sa jag till chefen att jag, enligt mina rättigheter, tänkte ta 1,5 tim föräldraledigt på måndagar. Och som facket sa så innebär det att chefen står på ruta 1 igen. Hon kan nämligen inte ersätta mig bara den 1,5 timmen. DÅ hade hon helt plötsligt en tid, 7-14, som jag kunde ta i fem veckor. Den måste ju ha funnits där innan också.... Men men, nu har det löst sig fram till semesterschemat i alla fall. Skönt det.

Någon resa till Norrköping blev det dock inte. På fredagkvällen så kräktes dottern och det var bara att ställa in allt. Väntade tålmodigt på att nästa skulle bli dålig. Inget hände på hela helgen. Dottern var pigg och hade någorlunda aptit redan på lördagen. På måndag eftermiddag kräks sonen, ca 72 timmar efter syrran. Även han var pigg dagen efter och åt som en gris. Jag och sambon blev aldrig dåliga. Jag undrar vad det var för konstigt ungarna hade.

Sen har det gått i ett. Sen förra onsdagen har jag jobbat varje dag, 8 dagar i streck. Är helt slut idag. Försov mig till och med, det är inte vanligt. Men jag hann i tid till jobbet. Skolat in dottern i förskolan har vi gjort också. Det har gått super. Idag sov hon för första gången och det hade gått bra det också. Härligt. Kör ett pass imorgon också innan vi tar påskledigt.

Sonen har haft påsklov, men då vi har haft inskolning så har vi inte kunnat göra så mycket. Och så har jag ju jobbat.

Imorgon kör vi som sagt inskolning, det ska handlas och städas. Ja jag har att göra imorgon.....

#föräldraledigt #facket #jobba #inskolning #påsklov #magsjuka

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards