ejalh

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Em - 1 maj 2015 22:44

Hade ni kul på Valborg? Var brasan fin? Själv jobbade jag. Stimmigt värre var det.

I onsdags plockade de ner kösystemet i förbutiken. Ingen hit direkt. Helt otroligt hur blinda och vanetrogna folk är. Kassorna var t.ex flyttade. Trots det så ställer dem sig vid den gamla placeringen och ser ut som frågetecken när de inte ser ut som vanligt. Efter ett tag fick vi upp lite köskyltar (om hur vi hade tänkt att kön skulle bete sig), men nej då, enkla instruktioner är tydligen inte kundernas starka sida. Inte blev det bättre på torsdagen. Helvete vad folk. Värre än inför påsken. Vad har hänt med folket? Stimmigt, rörigt och irriterat, men fan vad roligt =)

Idag var vi bemannade som en söndag (=mindre personal) men kunderna betedde sig som om det var en vanlig fredag. Sjukt mycket kunder. Hade dock ett bättre system i förbutiken, märktes ganska snabbt (idéen kom från undertecknad). Vid fem fick jag äntligen stämpla ut och då bar av direkt hem till svärföräldrarna. Där väntade grillad mat. Japp, vi grillar även i ösregn. Kommer hem strax efter nio och väntar mig en skön avslutning i soffan. Men nej då, både sonen och sambon slocknar som två stockar i sängen. Det var tydligen slitsamt att umgås idag. Vi har haft mobil/platt-förbud idag. Behövs någon gång ibland. Både för oss stora och den lille.

Så nu sitter jag själv här vid matbordet. En fredagkväll. Klockan är nu kvart i elva. Känner att nu är klockan acceptabel att gå och sova. Har tagit igen internetttid och kollat av FB och Instagram. Imorgon kör vi fm-pass på jobbet och hoppas på en bättre sällskap på kvällen.

So long!!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards