ejalh

Alla inlägg under oktober 2016

Av Em - 12 oktober 2016 22:00

Idag har allt klaffat på ett sånt där härligt sätt. Tre saker att bocka av idag, varav två kunde ha kolliderat. Men som sagt, det har gått kanon.

Lämnade sonen i skolan som vanligt. Åkte sedan direkt ner till Öppna Förskolan. Där var det ordentligt folktomt. Efter en timme gick jag och dottern in till BVC. Sköterskan var lite sen och dottern som inte hade fått sova sin förmiddagssömn somnade i famnen. 5 min hann hon sova. Men det räckte för att hon skulle orka med besöket och hinna äta lunch innan hon fick sova i lugn och ro. Nu väger min lilla klump 11 kg och är 71 cm lång. Och hon utvecklas i precis rätt takt.

Sen som sagt hem, äta lunch och sova. Ja jag somnade sittandes vid matbordet. Helt sjukt. En IKEA-leverans skulle komma mellan 12-18. Satt lite med andan i halsen. 13,30 stack jag och hämtade sonen i skolan. Ytterligare en to do avprickad. Han bara komma hem så ringer bilen. Snart är de här. Och sen kom en skitstor lastbil. Som tur var det bara två pallar som var mitt. Men det var bra många paket. Är glad att jag inte behövde bära in det själv.

Sen kunde jag andas ut. Strax efter lastbilen så gick jag med barnen till en av sonens skolkamrater. Ett par timmar lek blev det för han där medan jag var hemma innan det var dags att gå och hämta honom igen. Och så blev det kväll. Så ja, dagen har rullat jämnt och fint.

Nu ska jag sätta mig lite med mina målarböcker innan sängen kallar. Det blev sent igår och det har jag fått sota för idag. Att somna sittandes vid matbordet är ju ingen hit direkt.

#fulltschema #näralltklaffar #ikea #leverans #kartongertillförbannelse #bvc

Av Em - 9 oktober 2016 15:04

Och det gäller att fånga den när den flyger förbi. Den där känslan av att livet är nog inte så dumt ändå. Just nu är den hör hos mig.

Jag sitter här i mitt (snart rivna) kök och målar i min målarbok. Dottern sover. Hon växer och utvecklas. Retar gallfeber på mig ibland, precis som det ska va. Sonen ligger i sin säng och kollar på YouTube. Även han växer och utvecklas, i en rasande fart. Känner att jag inte hinner med ibland. Men det nog så det ska vara. Som förälder gäller det bara att utvecklas i samma takt. Sambon har i helgen både hunnit med egentid och kvalitetstid med sonen. Igår var han på hockey med en kompis och så fick han in lite träning också. Idag har han och sonen spelat tv-spel, varit iväg och bowlat och handlat. Nu puttrar kalopsen på spisen (som han är ansvarig för) och så är han iväg för att fixa vår dränkpump i brunnen.

Tvätten är vikt och undanplockad. Ny tvätt i tvättmaskinen. Hotellet är bokat till vår Stockholmsresa om ett par veckor. Om någon timme kommer svärföräldrarna och äter middag. Ja, denna härliga känsla av, jag vet inte, kontroll är underbar. Ja det ligger lite leksaker mitt på golvet, det står lego över halva matsalsbordet och skafferiet står i en låda på golvet. Men jag känner mig nöjd ändå. Det viktigaste är rätt i alla fall; min familj mår bra. Bättre kan man väl inte ha det?

#härligkänsla #kontroll #barn #lugnihjärtat

Av Em - 4 oktober 2016 23:27

Då var man själv igen. Sambon jobbar i Växjö denna vecka. Eller jobbar och jobbar, han är privatchaufför åt ett par tyskar.

Blev lite sur på han igår när han kläcker ur sig, gnäller över, att det inte blev så mycket vila i helgen. Vad då vila? Inte fan får jag vila. Jag har som förälder jour 24-7. Det borde han också ha. Och då finns det inget som heter vila. Visst vi fyllde helgen. Frisören på lördag fm, sen hockeyhallen, hem och glo på tv i ett par timmar för att sedan åka till svärföräldrarna och fortsätta glo på tv där. På söndagen blev det hockeyträning på fm, lite allmänhetens åkning för sonen efter. Hem, glo på tv, gymmet och sen tv resten av kvällen. (OBS! Hans helg, min såg annorlunda ut). Så ja, det blev inte så mycket vila för honom. =/ Och nu är han iväg och är "barnledig" i fyra dagar. Han har det tufft han.....

Själv har jag haft en helt ok start på veckan. Gårdagen blev lugn. Lite handling på morgonen efter att jag lämnat sonen i skolan. På eftermiddagen åkte sonen hem till en klasskompis ett par timmar. Kändes väldigt ovant. Sambon stack och tränade samtidigt så blev själv med dottern. Och idag har jag spenderat dagen hos Bea. Har suttit och målat tillsammans och pratat en massa skit. Dottern kunde dock inte sova om hon inte fick ligga i min famn. Hon fick ihop en halvtimme i alla fall. När vi kom hem somnade hon direkt i sin säng och sov drygt 3(!) timmar. Trodde inte hon skulle somna så lätt som hon faktiskt gjorde sen på kvällen. Hon är en tapper kämpe. Som faktiskt de två senaste veckorna har blivit en riktig hejare på att kräla sig fram. Det är så roligt.

Nä nu är det nog dags att sova. Ny dag imorgon som kommer att spenderas hemma i lugn och ro.

#vadärvila #förälder #jour #24-7 #familjeliv

Av Em - 1 oktober 2016 10:56

Lördag fm och ingenting på planeringen. Försökte få till en lekstund för sonen hos en klasskamrat. Men de hade andra planer. Kollade om ett par kompisar vill umgås men de mådde inte så bra. Så här sitter vi nu och har inget att göra. Visst jag har ett par idéer men de ska ju gillas av resten av familjen också. Ev blir det hockeyhallen..... Just nu är killarna iväg och klipper sonen. Det behövdes verkligen.

Min lilla utflykt i måndags blev en du historia. Handlade för typ dubbelt så mycket som det var tänkt. Men jag fick med mig kläder till barnen, overall till dottern, ett par julklappar, lite inredning och lite till mig också. Så inget direkt onödigt. Men jag hade ångest när jag åkte hem. Satt och försvarade alla mina inköp för mig själv. Nu några dagar senare så mår jag bättre.

I torsdags var det hockeyträning igen. Knepigt att åka själv med två barn varav den ena inte är stor nog för att stå själv. Men alla skydd och skridskor sattes på hemma så i hockeyhallen så var det bara skridskoskydden som skulle av, smidigt. Dottern var sen helnöjd hela timmen. Så det gick bra. Värre när vi kom hem. Hon var så trött och illskrek tills vällingen var klar. Tur sonen är så stor och duktig. Han tog av sig alla kläder och hoppade in i duschen medan jag tog hand om syrran. Han kan reta gallfeber på mig men när det verkligen gäller så är han min ängel, min klippa.

Dottern har annars varit på krigsstigen de senaste dagarna. Inget har passat, sover dåligt på dagarna. Misstänker tänder då blöjorna luktar suspekt. Men det är väl bara att vänta och se.

Imorgon är det hockeyträning igen och sen är det bara att ta nya tag inför en ny vecka.

#ullared #hockeyträning #krigsstigen #tänder #minklippa

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards