ejalh

Alla inlägg under september 2014

Av Em - 30 september 2014 19:43

Jag ger snart upp hela grejen. Snart orkar jag inte bry mig längre. Sambon får väl som han vill. Får börja med mina piller igen så får sambon meddela när han är redo. För tydligen är det han och hans föräldrars önskan som går före (ja jag vet, är väldigt tufft emot dem nu). Men det är så det känns.

Och nej, jag blir inte mindre lycklig över att få ett höstbarn än sommarbarn. Men drömmen var om ett sommarbarn. Plus att vi har redan massa födelsedagar varje månad mellan aug och feb. Hade varit roligt (och ekonomiskt) att få barn innan den perioden.

Jag har kämpat ett helt jävla år med att få mitt blodsocker att bli bra. För vad? Inget. Inget roligt kom utav det. Varför ska jag nu fortsätta? Varför fortsätta och må dåligt så fort jag får ett dåligt värde? Självklart ska jag inte börja missköta mig totalt, men att slippa dåligt samvete när jag ligger högt eller när jag äter något dåligt hade varit skönt.

Min mamma skrev i ett sms (ang en annan sak) att jag brukar få som jag vill. Jag kan inte direkt påstå att det är så i detta fallet. Just nu känns det som om alla andra får som dem vill. Jag känner mig stressad och jag VET att jag inte ska göra det. Men som sagt, det går inte som jag har tänkt det.

Fy fan!!!!!!!!!!!

#gerupp #höstbarn #sommarbarn #diabetes #blodsocker #villbligravid

Av Em - 27 september 2014 23:02

Att jag hade så skarpa vänner visste jag inte. Försökte skriva lite "hemligt" i förra inlägget men en kompis listade ut vad det handlade om ändå.

Det är tungt nu. Känner att jag snöar in mig på hela "skaffa barn"-grejen. Det blir jobbigt psykiskt. Blir ledsen bara sambon och jag nämner saken. Och jag räknar och räknar, för att slippa vänta för länge men också för att inte förstöra framtida resa. Men hur jag än räknar så blir jag inte klok på det. Jag börjar få en liten förståelse för dem som kämpar år ut och år in för att bli gravida med första barnet. Denna längtan... Och då har jag ändå redan en underbar son.

Ja ja.... Gårdagens förmiddag spenderades på stan. Där inhandlades vinterjacka, vinterbyxor, mössa, vantar och pyjamas till sonen. Och där var min lön slut. Trots det så blev det även en höstjacka på Maxi sen på eftermiddagen. Men nu har sonen kläder för kommande årstider. Skönt!

Idag började sonen och jag dagen kl 6,20. Åkte och köpte färska frallor till frukost. Vid halv tio kom Sandra och Elias och så for vi till Sävsjö och badade. Hur skönt som helst. Båda pojkarna kunde efter 3 timmar simma själva (ca en halvmeter) med hjälp av armpuffar. Så duktiga. Tycker det är lite tråkigt (men samtidigt rätt åt han) att sambon missar sådant här när han envisas med att ligga hemma och tryna.

Eftermiddagen har bestått av absolut ingenting. Sambon for på hockey, sonen och jag skulle kolla speedway men han tröttnade efter 4 heat.

Imorgon finns inget inplanerat.... Jippie (ironisk)!!!!

#bada #räkna #barnlängtan #vinterkläder

Av Em - 24 september 2014 20:35

Det är så många tankar just nu. Jag nådde inte det första målet, var inte ens nära. Nästa mållinje passerade jag med en hårsmån. Målfoto behövdes. Men nu har jag stött på patrull. Jag vill, men vågar inte. Går det så kan jag förstöra vår inplanerade resa i vår. Samtidigt som jag är trött på att vänta, så som jag har kämpat, så känner jag att jag återigen får stå tillbaka med vad jag vill och önskar. Hade det perfekta läget, men man är ju inte själv i det hela. Känner mig så splittrad. Å ena sidan.... Och å andra sidan...... Hur fan ska jag göra?

Hade en ledig dag igår. Då jag även denna vecka veckohandlade med Matvaran så var det bara städning på schemat. På eftermiddagen gick sonen och jag ut i lekparken. Ville gå en promenad men det ville inte han (trots att han hade cykel). Jag blev som en sur treåring. Hade ingen lust att göra det han ville då. Efter lekparken så lade vi oss i soffan och kolade på film. Hittade Frost på Viaplay. A var inte så intresserad då han har sett den ett antal gånger på min telefon fast på engelska.

Idag har jag kört morgonpass på jobbet. Och sen har det varit en tankad lugn eftermiddag och kväll. Imorgon kör vi ett kvällspass innan jag tar långledig helg.

#splittrad #mållinje #veckohandla #matvaran #frost #viaplay

Av Em - 22 september 2014 22:54

Ja, vad ska jag säga. Dagen har varit helt ok. Fick en ganska lugn morgon/förmiddag. Lagom tråkig dag på jobbet (måndagar är sällan roliga). Lugn kväll i soffan.

Har fått både roliga och tråkiga besked. Men inser att det finns en poäng bakom resonemanget som lades fram. Lite tålamod så ska det nog gå bra.

Barnpassningen i helgen gick jättebra. Sambon och jag fick nästan lite egentid medan barnen lekte. Satt och diskuterade lite. Försökte få barnen att varva ner sedan med en film. Och det måste ha funkat, för efter bara 20-30 minuter så piper kompisarnas dotter iväg. Följer efter henne och frågar vad det är. Då skulle hon gå och sova. Det tog en lite stund att få båda barnen att somna men vid halv nio sov de båda två.

Kl halv sju på söndag morgon är jag uppe igen. Då har tjejen vaknat. Sätter oss i soffan och kollar tv. En timme senare är sonen också vaken. Kl 9 är vi uppe och ute i lekparken. Kanske inte första valet när man har en ledig söndagmorgon. Men ungarna tyckte det var kul. En promenad till Biltema blev det sen innan tjejens mamma kom och hämtade henne. Så helt klart lyckat.

Imorgon blir det en ledig dag med städning. Inget annat på schemat.

#måndag #tråkigt #besked #barnpassning #söndagmorgon

Av Em - 20 september 2014 21:36

Dem senaste dagarna på jobbet har varit helt sjuka. Har haft kampanj på lösgodis och folk har ju varit helt galna. De stod och köade för att få köpa. Tre ton på två dagar. Vågar knappt gissa vad alla fyra dagarna kommer att resultera i.

Hade medarbetarsamtal i fredags. Hade inget direkt att prata med chefen om, men vi lyckades sitta en hel timme. Sade mycket nyttigt. Fick fram det jag tycker är lite jobbigt på jobbet men också att jag trivs bra. Fick bekräftat att jag är duktig och att min kunskapsnivå är något som uppskattas.

Efter ett fartfyllt arbetspass (som alltid på lördagar) så avslutar sambon och jag lördagen med att sitta barnvakt åt ett par kompisars dotter. Hur lätt som helst då tjejen och vår son leker hur bra som helst.

Imorgon blir det stängning på jobbet och sen längtar jag till måndag. Återkommer då =)

#lösgodis #galenskap #medarbetarsamtal #barnvakt

Av Em - 16 september 2014 19:59

Och den har varit riktigt bra. Vaknade dock och han var skittrött. Kroppen bara vägrade vakna. Det blir väl så när man går upp varje dag kl halv sju, oavsett om man jobbar eller inte. En dag strejkar kroppen.

Men väl uppe så intogs frukost och sen så städades det. Spelade musik och det gjorde det lite roligare/lättare. Lunchintag och sedan iväg och ta blodprov. Nu håller jag tummarna så att de vitnar. Men skulle bli förvånad om svaret inte var bättre än innan.

När vi kom hem igen så satte jag mig på altanen i höstvärmen (underbart) och somnade nästa direkt. Skönt att sluta ögonen lite. Plötsligt dök Bea upp med tre barn och oj vad livat det blev. Så roligt. Blev en sen middag men det gör absolut ingenting när man har så trevligt besök.

Och ingen handling blev det idag. Den fixade jag på fem minuter igår efter jobbet. Matvaran är kanon. Skönt att slippa det när man är ledig.

Imorgon blir det tidigt jobbpass och sen inget inplanerat på eftermiddagen.

#ledig #besök #blodprov #hba1c #diabetes #matvaran

Av Em - 15 september 2014 07:55

Så, då kan man lägga det bakom sig. Om det var så enkelt. Nu ska det ju ältas om det var rätt eller fel. Jobbigt är det med val. Men jag gjorde min medborgerliga rättighet och gick och röstade. Är inte förvånad över resultatet men jag tycker det är skrämmande. Att 13 % av Sveriges medborgare är så främlingsfientliga.

Nog om det. Efter ett långt pass på jobbet i fredags så väntade en ledig helg. Lördagen spenderades i Jönköping och sedan avslutades den hos mina svärföräldrar. Köpte byxor och skor till sonen som han så väl behövde.

Söndagen började med att vi röstade. Sen åkte vi hem till Sandra med familj för att slå ihjäl några timmar där. Vilket går väldigt fort. Hade kunnat sitta där ett par timmar till. Lite köksprat och bebismys. Inget av det är speciellt nyttigt för mig, men ändå roligt.

Ny vecka nu då. Får se vad den bjuder på. Inget speciellt antar jag.

#val #främlingsfientlighet #ledighelg #bebismys

Val

Av Em - 11 september 2014 08:49

Det är så många val just nu. Val till riksdag, val kommunfullmäktige och val till landstingsfullmäktige. Och så måste jag välja vad jag vill ah för material i köket (nej, inget är bestämt än).

När det gäller riksdagsvalet så har jag ingen aning om hur jag ska rösta. Jag vet bara vad jag INTE ska rösta på. Nu får ju alla rösta precis som dem vill, det är ju det som är demokrati. Och så kan jag tycka att det kan vara klokt att kanske inte skrika ut vad man röstar på. Man röstar ju trots allt bakom ett grönt skynke. Men en sak undrar jag.... Dem som tänker rösta på SD, undrar hur dem tänker (vet att detta kan reta folk, men jag undrar verkligen. Har minst en kompis som har röstat på dem i tidigare val). Jag kände att jag ville ha mer kött på benen och inte bara gå på det som skrivs i media, även om de ger en ganska klar bild över vad det är för folk som sitter i deras stolar. Jag gick in på SD's hemsida och läste om vad dem tycker i de olika politikdelarna. Och visst låter det mesta ok. MEN det jag ställer mig frågande till och som får mig att inte ens överväga deras parti (precis, jag tänker INTE rösta på SD) är deras planer på att finansiera dessa löften. Det känns som rena fantasier. Jag skulle sammanfatta deras politik med - alla ska få det bättre, men ingen ska behöva betala för det. Och visst, det verkar ju vara så folk vill ha det. Gärna låga skatter, men 1:a-klassig behandling. 3 dagar kvar till valdagen. Jag får nog fundera lite till......

Efter semestern sa jag att det skulle bli skönt att komma tillbaka till vardagen och rutinerna, men nu vet jag inte. Det är ju skittråkigt. Det händer ju inget. Man går i sin stilla lunk. På jobbet är det lugnt, hemma händer inget och jag har väl inget direkt att se fram emot egentligen. Skrev tidigare att sambon verkar mer på när det gäller köksbytet, men jag vet inte. Det är ju bara jag som driver det framåt, som sitter och bygger upp skisser på IKEAs hemsida. Hade en skiss som jag var nöjd med, men så ville sambon bygga annorlunda så då sätter jag mig och bygger upp det köket. Men när jag ska visa resultatet så orkar han knappt sätta sig upp i soffan. Nu ska vi eventuellt åka till IKEA på lördag. Kommer att vara spänd men jag vet att jag kommer att bli besviken.....

I tisdags var vi och firade sambons systerdotter. Det var väl ok. Hon blev glad över presenterna i alla fall, trots att hon hade fått en surfplatta av sina morföräldrar. Då hennes mamma (min svägerska) inte har så mycket till ekonomi så väger morföräldrarna upp det med råge....

Igår var vi hemma hos svärföräldrarna efter jobbet. Sambon skulle hjälpa sina föräldrar att betala in depositionen på resan vi ska åka på i maj. Medan de gör detta så leker jag med sonen i deras "lekrum". Kul för sonen att leka med morsan när han är hos farmor och farfar. Men för att alla ska vara nöjda och glada så roar jag sonen så att de andra hinner fika och prata. Men det är ok, jag umgås ju inte med sonen alla andra dagar......

Avslutade dag igår med att få in Bomben-andelen i alla fall. Som tur är hade jag köpt en med. 250 kr rikare. Tjohoooo!!!!

#val #SD #vardag #rutiner #IKEA #kök #födelsedag #svärföräldrar

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards