ejalh

Alla inlägg under april 2012

Av Em - 25 april 2012 14:19

Igår hade jag nästan lite panik. Det kändes som om att semesterveckan snart var slut och att jag inte hade hunnit med någonting. Drömde till och med inatt jag var tillbaka på jobbet idag. Men nej då, 6 dagar kvar har jag....


I måndags var vi som sagt på Öppna Förskolan. Det var trevligt. Gick ju förbi dagis med och det gick förvånansvärt bra. A ville inte alls stanna. På kvällen kom jag iväg på ett cirkelfys-pass. Jätteskönt. Fast jobbigt. Jag hade ju redan träningsvärk i låren efter helgens tapetsering.


Igår var vi återigen på ÖF. Efteråt så blev det lunch tillsammans med Erica. Hemma hann jag med att måla elementet i A's nya rum medan sambon hade en polare över på lite tv-spel.


Idag har jag tagit en låååång promenad. Tillsammans med Sandra och Elias så gick vi först till XL Bygg, sen lekparken, en fika på Cecil, promenad till Maxi, tillbaka in till stan, in på Synoptik, in på Colorama och sen hem. Var helt slut var jag när vi kom hem. Och sonen var inte svår att lägga heller. 3 timmar ute i friska luften för susen för sömnen. Tack Sandra och Elias för en jättetrevlig förmiddag. Nu behöver jag inte ha så dåligt samvete för att jag skippar spinningen ikväll.


Ikväll blir det i stället lite listmontering i A's nya rum. Sen kan jag äntligen städa ur rummet imorgon och börja flytta in sonen mödler. Gud, så underbart. Härligt att det snart är klart. På fredag blir det IKEA och garderobsinköp. Ska bli sååå roligt.


Ser sedan fram emot helgen då det blir full rulle ända från lördag morgon...



Av Em - 22 april 2012 22:02

Nu Har Jag Semester!!!! Det ska bli så skönt. Kunna ta dagen som den kommer, göra precis vad som faller mig och sonen in. Härligt. Har väl iför sig en del inplanerat, men inget allvarligt.


Måste börja veckan med att gå ner till dagis (kommer inte att bli smidigt) för att lämna in lappen om semestern i sommar. Den skulle ha varit inne i fredags, men då sonen var sjuk kom jag aldrig dig. Sen blir det nog en tur till Öppna Förskolan. Även på tisdag blir det nog en tripp till ÖF. Men sen!!! Sen har jag ingenting planerat. Härligt!!!!!


Helgen har gått bra annars. Sonen har varit lite grinig till och från. Även febern har gått lite till och från. Men nu är den borta. Funderar på om det kan vara tänder då magen inte har varit sig lik heller.


Jobbade stängning i lördags. Trodde jag skulle vara helt förstörd då jag hade varit uppe sen kl 03,30. Sonen vaknade då och ville inte sova i sin säng. Då sambon hade varit ute kvällen innan ville jag inte lägga sonen i vår säng. Jag kanske är lite för blödig när det gäller det där, men hellre det än att förlora min son. Så jag satt inne i sonens rum hela natten och fick själv ingen sömn. Jobbpasset gick dock bra. Alltid lika segt att jobba till 22.


Idag har dagen varit helt OK. Jobb först och sen hem till svärföräldrarna. Där grillade vi, eller ja, sambon och svärfar grillade. De fick sitta under ett tak mellan huset och garaget då det regnade, åskade och blixtrade medan de höll på. Vi andra var inne i värmen och höll oss torra.


Nu blir det bingen och förhoppningsvis får jag sova i min säng heeeeela natten.....

Av Em - 22 april 2012 21:52

Nu så, nu är rummet snart klart. Efter att vi fick ha barnvakt förra söndagen och vi hann med att göra en hel del i sonens nya sovrum, så har vi jobbat lite varje dag. Igår kunde vi äntligen tapetsera. Sonen hade gått och lagt sig. 3 timmar kvar innan jag skulle till jobbet. På med målarbyxorna och fram med allt som behövs, så som tapeter, lim, penslar, roller m.m Sen var det bara att köra. Sambon tog fondtapeten (en blå, vit och grön-randig sak) och jag tog den helvita. 2,5 timme senare var vi klara och sonen vaknar minuterna efter.


Idag har sambon satt in en dimmer och kontakter. Foder är köpta så i morgon börjar arbetet med att sätta alla lister. Har ju dock en sprikpistol så det ska nog inte ta någon tid. Sen på fredag blir det garderobsinköp. Går allt som jag vill så ska nog sonen kunna sova i sitt nya rum till helgen.


Det här rummet har varit riktigt roligt att göra. Tror att mycket beror på att sambon och jag har gjort det tillsammans. Det har inte legat på sambons axlar att det ska bli klart och jag har inte känt att jag inte kan göra något. Härligt!! Och att få barnvakt ett par timmar för att kunna jobba undan lite var guld värt!!!


Fortsättning följer, kanske även bilder..... 

Av Em - 20 april 2012 21:45

Oj vad dagarna försvann. Har inte hunnit uppdatera. Men samtidigt på har jag kommit underfund med att datorn, internet, tv:n är inte inte hela livet. Sambon är betydligt viktigare. Och sonen självklart!!!!


Så vad har hänt denna vecka?? Egentligen ingenting. Jag har jobbat, jag har tränat, jag har varit på diabetesmottagningen och jag har umgåtts med sonen.


Var inte sugen alls på att träna i måndags. Men jag tog mig dit, jag gjorde passet och mådde sååå bra efteråt. Härligt. Träningsvärken kom som ett brev på posten sen. Härligt!! I onsdags var vi över till grannarna och kollade på Arga Snickaren. Det var trevligt och jag fick se deras fina gillestuga.


Igår tog jag och A en promenad ner till stan på förmiddagen. Stannade till i en lekpark och efter ett tag för även Max och hans mamma upp. Det var trevligt med lite sällskap. När vi kom hem så åt vi lunch och sen var det middagslursdags. Efter ett par timmar väckte jag sonen och då hade han helt plötsligt feber. Varför har jag inte aning om. Så idag har sambon fått vabba. Febern var borta på morgonen, men var tillbaka till lunch.


Nu sover sonen och sambon är på stan och firar en arbetskamrat. Jag ska försöka koppla av lite.

Av Em - 15 april 2012 21:05

Helgen har varit såååå bra. Det började med jobb i fredags. När jag slutade så väntade Erica. Vi handlade tillsammans och sen åkte vi ut till Bea. Bea tror att vi ska ha en skön hemmakväll hemma hos mig.När jag är med i bilen och hämtar henne så säger vi att det är för att Erica inte hittar hem till henne. Hon nappar på den och sätter sig snällt i bilen. Men när vi svänger av betydligt mycket tidigare än vad man ska när man ska hem till mig så blir hon fundersam. Resan slutar i Ramkvilla. En spa-behandling för Bea blev det på fredagseftermiddagen, floating. Och efter lite mat, relax i jacuzzin och en massa tjejsnck så somnade vi som små grisar.


På lördagen fortsatte behandlingarna med mer floating och ansiktsvård efter frukost. När de var klara så fick vi jättegod lunch på värdshuset. Hemma var jag kl 15 och helt slut var jag. Sååå utmattad. Sonen låg och sov. Middag blev det hos svärföräldrarna. Hemma vid nio igen.


Idag startade vi dagen med dop. Grannens dotter skulle döpas. Det gick bra till en början. Men när 2/3 av högmässan var avklarad fixade jag inte att hålla sonen lugn lägre. Så vi gick ut. Ute så vandrade jag runt på kyrkogården och till slut somnde sonen. Vilket inte förvånade mig då det var tid för honom att sova.


När vi kom hem från kyrkan kom svärföräldrarna och svägerskan. De passade sonen medans jag och sambon arbetade i sonens nya sovrum. Nu är det inte mycket kvar innan vi kan börja tapetsera. Det var sååå skönt och behövligt att få barnvakt ett par timmar så att vi tillsammans kunde jobba med renoveringen. Då känns det verkligen att vi gör detta tillsammans.


Imorgon tar jag itur med en ny vecka. En vecka och sen så har jag semester i 9 dagar. Ska bli så skönt. Träning blir det imorgon med. Det blir bara ett pass denna vecka då jag missade att boka det andra passet.


Nähä, nu väntar duschen. Ska bli gött..... 

Av Em - 12 april 2012 13:45

Dat har inte blivit så täta uppdateringar den senaste tiden. Men jag har inte haft lust att ta fram datorn knappt. I måndags efter jobbet hade jag och sambon en ordentlig diskussion. Vi har gått på skilda håll och retat oss på en massa saker, nu var det dags att det kom upp till ytan. Sen är det bara att bita ihop och komma igen.


Sååå, på tisdagen vaknade jag och A vid halv åtta. Efter frukost gjorde vi oss i ordning och gick ner till Vårdcentralen. Efter en timme i väntrummet fick jag komma in så att jag kunde ta mina prover. Efter det blev det en promenad till apoteket och så hem. Lagade lunch till A och när han sedan hade somnat så gick jag in i hans nya rum och spacklade och slipade. Vilade en stund och åt lite mellanmål. Hann både dammsuga och svabba golvet innan sonen vaknade. Sambon kunde inte vara mer än nöjd när han kom hem.


Igår var A på dagis. Äntligen, efter en veckas frånvaro. Det gillade han. Fick inte med han hem knappt. Åkte tillbaka till jobbet och köpte middag, grillad kyckling med potatissallad och fralla. Mmmmm. Hämtade sambon och sen hem och äta. Efter middagen blev det ett spinningpass. Det var hemskt. F*n, vad jag svettades. Då det var fler som var mer slut än vanligt så tror vi att ventilationen, alt. värmen, inte var som den skulle. Men jag tog mig igenom passet. Det var skönt.


Idag vaknade A kl 5. Det var inte roligt. Försökte få honom att somna om, men kvart i sex gav jag upp. Så en lång dag blir det idag. Till lunch gick vi ner på stan och lunchade med en kompis. Passade på att köpa en doppresent med till på söndag. När vi kom hem så gick A och lade sig. Jag gick in i hans nya sovrum och rensade upp resterna efter den platsbyggda garderoben som sambon rev ner igår. Spacklade det sista i taket och nu sitter jag här. Tänker faktiskt vila. Ikväll väntar det jobb.


Imorgon blir det jobb och sen tjejkväll. Gud, vad skönt det ska bli. Få vara lite barnfri och bara kunna slappna av. Härligt!!

Av Em - 8 april 2012 21:26

Min kropp bara skriker av utmattning. Jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Jag skulle behöva bryta ihop ordentligt för att sedan komma igen. Men när ska jag hinna med det????


Ja så har det varit påsk. Skärtorsdagen jobbade jag. På fredagen tog vi oss en tur till Norrköping. Det var trevligt att träffa familjen, men det är så tråkigt att åka denna bit när man åkte samma sträcka bara helgen innan. Men som sagt, vad gör man inte för att få träffa sin familj. A hade jätteroligt. Brorsan, vars dotter vi firade, hade fixat ett "discorum" i ett litet litet gymparum. Där hittade A en bandyklubba, mål och boll. Sen såg vi inte han mer den eftermiddagen. Det var knappt han hann fika.....  På vägen hem hamnade vi i ett riktigt snöoväder. Men vi tog det lugnt och var hemma relativt tidigt.


Påskaftonen tillbringade vi hos svärföräldrarna. Det var trevligt det med. Men oj, vad trött A blev sen. Ingen dagsvila blev det. Han och kusinen höll låda hela dagen.


Idag har det varit jobb för hela slanten. A vaknade kl 6 och ville då gå upp. Det vara bara att palla sig upp. Sen var det underbart att komma till jobbet. Så skönt att komma hemifrån. 8 härliga timmar då jag slapp tjata, hålla koll och bråka. När jag sedan kommer hem med lite ny energi så ska jag gå och lägga sonen. Det tag 1,5 timme innan han somnar, med gråthicka. OCh vad ska man göra, det är bara att hålla i och hoppas att han tröttnar snart. Till slut sitter båda han och jag och storbölar. Jag hatar när de blir dessa brottningsmatcher. Började fundera på om han hade ont i örat då han kliade sig i det ena. Men när han har sovit så bra innan idag. Fast jag vet ju att det kan komma plötsligt. Vi får se hur natten blir.....


Imorgon blir det 7 timmars jobb. Och sen är jag "ledig" på tisdag. Det tråkiga är att då är sambon tillbaka på jobbet. I helgen är jag dock ledig, och är fullbokad.  


Nähä, om man skulle ta och krascha lite i soffan nu..... 



Av Em - 4 april 2012 14:36

Idag var det en fasligt massa folk på jobbet. Blev jättechockad. Var inte beredd för fem öre. Kommer sen på, när jag går på lunch, att ja visst ja, det är påsk i helgen. Inte konstigt att det är en massa folk då. Efter lunch, när jag var på väg ner igen så ringer förskolan. A har diarré. Mmm, härligt. Det vara bara att ringa ner till kassalinjen och meddela att man måste gå hem. Kommer till förskolan och möts av en pigg unge. Han är fortsatt pigg och vill först inte gå och sova när vi kommer hem, men när han känner hur skönt det ändå var att ligga ner så somnar han. Nu återstår och se hur han är efter sovstunden. Så 2 timmar vab blev det idag. Imorgon är sonen ledig och sen är det ju påsk. Retfullt att behöva vabba när han går så få dagar på förskolan.


Igår hade A och jag är dag full av ärenden. Först körde vi sambon till jobbet. Sen på förmiddagen så åkte vi till Skokanonen. Tänkte se om de hade några billiga skor till sonen. Men nej, inget. Hittade fina från Kavat, men jag ger inte 450 kr för ett par skor som han använder i 5 månader. Gick in på ÖoB och hittade ett par joggingskor för 99 kr. Det var mer min prisklass. Sen bar det av till Leksakslagret där vi inhandlade en present till min brorsdotter som vi ska fira på fredag.


Sen bar bilen oss till Maxi där vi lämnade tillbaka ett par andra skor som jag köpt innan, men ångrat mig. Vi handlade lite och styrde sedan bilen in till stan. Där gick vi först in på Colorama för att kolla lite tapeter till A's nya rum. Hittade direkt vad jag sökte och så fasligt dyra vad de inte heller. Ska eventuellt beställa dem i morgon. In på H&M och köpte två plagg till brorsdottern och precis innan vi träffade min kompis för en lunch så han vi med Apoteket med.


Efter att A hade sovit på eftermiddagen så åkte vi ner till jem&fix för att inhandla en spackelspade. Sen var vi inne på Jysk och köpte oss en stol till utemöblerna. Slöt upp med sambon och svärföräldarna vid Erikshjälpen och så en tur ut till svägerskan. SEN återvände vi hem. Och där stannade vi tills i morse.... 


Ikväll blir det ett spinningpass innan jag bänkar mig framför Arga Snickaren och spelar in Bygglov....  

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards