ejalh

Alla inlägg under januari 2015

Av Em - 31 januari 2015 23:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Em - 31 januari 2015 23:00

Idag har sambon och jag haft en mobilfri dag. Det innebär att vi bara har fått svara på samtal och sms under dagen. Ingen Facebook, YouTube eller surfande. Det var så skönt. Bara koncentrera sig på familjen. Alla skulle behöva sådana dagar ibland.

Så dagen började med födelsedagsfirande för svägerskan hemma hos svärföräldrarna. Efter smörgåstårta blev det en tur till pulkabacken. Sambon hade köpt "snow surfer" till ungarna och de älskade dem. Lite fika och så lite mat och sen hem igen. Det var en nöjd son som somnade ett par timmar senare än vanligt.

Imorgon blir det en tur till hockeyhallen. Första gången denna vinter. Lite mat på Chili Thai och sen ett biobesök, sonens första. Så ser planerna ut för morgondagen. Får se om det blir så.....

Är ledig på måndag då jag ska jobba tisdag istället. Skönt med tre-dagars-helg (igen), men får istället jobba sju dagar i streck sen. Det blir ju mindre roligt. Men men, det är ju en engångsföreteelse.

Inget diskrum denna vecka på jobbet och entrén blir inte flyttad förrän v 7. Träligt när det inte går som planerat.

#mobilfridag #pulkabacke #pulka #snowsurfer #skridskor #bio

Av Em - 27 januari 2015 19:47

För ett par veckor sen så var vi på info-möte med Telia. Veckan efter så beställde sambon att de skulle dra in fiber i huset. Idag var entreprenören här och kollade hur de skulle gräva. Han satte fast ett par pinnar och nu är det bara att vänta. Grävningen på tomten blir nog inför förrän till hösten. Berodde helt på hur sommaren blir.

I helgen har jag rivit av ett par jobbpass. Skittråkigt, men det måste ju göras. Dock fanns ingen jobbglädje under måndagen. Men ny börjar det hände lite inne i butiken gällande bygget. Idag har de börjat med ett diskrum för kondiset. Snor massa plats för våra paket men det löser sig senare. Nästa vecka stänger de stora entrén. Då får alla kunder gå in via pantentren. Det kommer bli ett fasligt spring framför förbutiken. Som tur är det bara fram till fredagen.

Men annars lunkar livet på i sakta mak. Räknar ner veckorna till fjällenresan. Den kommer lika olägligt som Cypern-resan men det är bara att acceptera och försöka njuta. Har redan börjat gå igenom vad som ska med. Vill ju inte stå där dagarna innan och inte ha allt.

#fiber #Telia #jobb #ombyggnad #fjällen

Av Em - 20 januari 2015 15:11

Det kommer att bli en händelserik vår tror jag. Hade ett möte på jobbet igår ang den kommande utbyggnaden. Full aktivitet varje vecka. Men något som retar mig är att den stora ombyggnaden av kassalinjen sker veckorna innan (och den vecka) vi åker till Cypern. Och jag vill ju vara med när det händer.

Får känslan att den här Cypern-resan inte kunde ha kommit mer olägligt. Det är verkligen inte rätt i tiden för mig att åka iväg, av flera anledningar. Visst ser jag fram emot att åka, men jag är splittrad. Tro inte att jag är otacksam, då jag får resan betald, men det gör ju också att jag kanske inte har så mycket att säga till om. Nu lyckades jag ju skjuta på resan så vi åker ett halvår tidigare. Och ändå blir det helt fel. Usch! Jobbigt!! (Ja, jag vet, i-landsproblem).

Av Em - 18 januari 2015 23:17

Ännu en helg att lägga till handlingarna. Har har en långledig helg o h den började inte bra. Jag och sonen var i luven på varandra 3-4 gånger i fredags. Det ville sig inte. Strålande utsikter inför lördagen....

Lördagen börjar helt ok. Sambon sticker iväg till Stockholm för att kolla på hockey. Jag och sonen åker hem till svärföräldrarna. Där får vi fika, tar en promenad (i blåsten), äter lunch och sen, när svärfar visar tydliga tecken på att barnen stojande går honom på nerverna, åker vi hem. Jag avslutar lördagen med ett Rederiet-maraton innan sänggående.

Söndagen blir dryg. En enda lång väntan på att sambon ska komma hem. Åker iväg på en shoppingtur, men kommer hem tomhänt. Sonen har haft en från-och-till-dag idag. Ena stunden funkar det, andra tjurar han. Men somnar snabbt gör han i alla fall.

Helgens höjdpunkt(er) har helt klart varit i lördags - i bilen från farmor och farfar - när sonen säger: "Det har varit en bra dag idag." Och när han med ett stort leende idag tar på sig sin egna DIF-matchtröja. Stoltheten gick inte att ta miste på. Nu har han ju en likadan som sin pappa.

Så en helg med många ups and downs. Men det är väl så det ska va? Har hunnit med 5-6 omgångar tvätt i alla fall. Är alltid något =)

#helg #svärföräldrar #söndag #DIF #matchtröja #tvätt

Av Em - 18 januari 2015 00:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Em - 15 januari 2015 10:07

Ibland blir jag galen på honom, minst en gång i vecka så retar jag mig på honom och på hur orättvist saker i vårt förhållande är.

Men han har min respekt och han har min kärlek. Han är min kärlek. Min underbara karl. Han visar med ojämna mellanrum att han respekterar och älskar mig med.

Förhållandet kommer aldrig att bli helt rättvist, det är bara att acceptera. Jag lägger sonen 25 av 31 dagar, men sambon lagar mat ca hälften av dagar. Han hämtar på dagis flest dagar, men jag lämnar varje dag. Han jobbar 40 tim/v och jag 27 tim/v. Så nej, livet är inte rättvist.

Idag ringer han hem och meddelar att han kommer hem till lunch och är ledig på eftermiddagen. Orsak: han vill inte att jag ska cykla hem ikväll när det finns risk för en ny storm. Så med risk för att få en unge med dagisabstinens (=en unge som inte lyssnar och har överskottsenergi) tänker han ändå på mitt bästa.

Sista dagen på julledigheten gjorde vi klart det absolut sista i sovrummet. Sambon önskade sig en LEDIG dag innan han skulle börja jobba. Men det blev det inte. Men vi blev klara innan han började jobba. Sakta men säkert så har han gjort vårt nya sovrum. Lite bygg varje dag, men inte hela dagar. Det är ett vinnande recept. Nu blir det till att spara lite pengar för att köpa en ny säng. Förhoppningsvis inte för långt fram i framtiden.

#underbarkarl #sambo #bästasambon #sovrum #renovering

Av Em - 4 januari 2015 00:20

Det gäller att fylla sina dagar så att de inte blir dryga. Idag började jag dagen på uselt humör. Sonen väckte mig genom att slå mig (inget ovanligt). Sambon lossas som om han inte märker något (inget ovanligt). Äter frukost, gör mig och sonen i ordning. Åker och hämtar tapeter och handlar. Hemåt igen för att laga lunch, städar av sovrummet, tapetserar, lagar middag och så lägger jag till sist sonen. Sambon? Tja, han slipar väggar i sovrummet, leker plikttroget med sonen, slöar i soffan. Men varför klaga? Så här ser det ut för jämnan.

Gårdagen innehöll 9 timmars härligt arbete. Var helt dagvild på jobbet och tyckte det var konstigt med så mycket folk på en måndag. Fick hela tiden påminna mig om att det var fredag, vilket förklarade kundantalet.

Under helgerna har jag börjar gotta ner mig i Rederiet-DVDerna som jag fick i födelsedagspresent. Har hunnit till halva säsong 2. Så mycket nostalgi. Och även om mycket kommer tillbaka så är det mycket som man har tappat.

Morgondagen bjuder på ännu mer tapetsering. Garderober ska monteras ihop och in i väggen. Förhoppningsvis är allt klart tills på onsdag. Då börjar vardagen med sambon på jobbet så då har varken han eller jag ork och lust att stå med renoveringen.

#tapetsering #renovering #fulltupp #rederiet #säsong2

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards