ejalh

Alla inlägg under mars 2015

Av Em - 27 mars 2015 22:48

Äntligen är denna vecka över. Det har varit ett helvete på jobbet. Alla har plötsligt blivit så irriterande egenkära. Svårt att förklara, men det känns som om jag kommer med ett problem och istället för att få ett "ok, hur kan vi lösa detta så att det fungerar för oss båda?" så får jag ett "ja men så är det, acceptera". Varför ska set vara så jävla svårt att mötas på halva vägen? Varför måste jag hela tiden känna att mina åsikter inte betyder något? Samtidigt så beter sig högsta chefen åt andra hållet. När jag pratar med honom så känns det som om han lyssnar och tar in det jag säger. Han kanske inte kan lösa det direkt, men jag känner att han har tagit till sig det jag säger.

Hela veckan har känts upp och ner på jobbet. En stunden uppåt och positivt, andra neråt och deppigt. Nästa vecka lugnar ombygget ner sig lite, hoppas att det blir positivare känslor då.

Pratade med svärföräldrarna om vaccin inför Cypern-resan. Det tog sitt igår. 2600 kr betalade de för dem tre (svärföräldrarna och svägerska). Kollade upp lite priser... 500 kr kostar det att ta Twinrix. Och sen tror sambon att jag måste ta mot stelkramp också. Jag vet att det inte är sååå mycket pengar, men det är fortfarande pengar jag känner att jag inte har. Och då kommer dem. Ångesten och paniken. Ångest och panik över att jag inte får bestämma själv hur jag ska göra. De förväntar sig att jag tar dessa vaccin. Och jag vet att om jag inte tar dem och sen blir sjuk så blir det inte roligt. Och eftersom jag är diabetiker så ska jag säkert ta en massa andra vaccin som jag varken har lust eller råd med. Ååååå, tungt att andas!!!!!!!!

#helvetesvecka #vaccin #cypern

Av Em - 24 mars 2015 18:20

Det har gått två veckor nu sen sambon fick sparken. Sen dess så har han varit på 2 arbetsintervjuer och totalt fått 4 jobberbjudanden. Snacka om att vara eftertraktad. Nu har han i alla fall bestämt sig, efter mycket velande. Han ska börja på ett måleri. Han verkar nöjd och jag har ju märkt att det är det han vill. Jag är dock skeptisk. Han går ner rätt bra i lön, han kanske inte har jobb till vintern då uppdragen kan bli färre. Han går in som serviceman, vilket är bättre betalt än lärling. Men om han vill bli fullbetald så måste han utbilda sig, vilket innebär att han måste gå ner på lärlingslön. Jag har sagt allt detta till honom, men samtidigt måste jag få låta honom prova på detta. Han vill ju jobba som hantverkare. Och funkar det inte (som han själv känner) efter tre månader så får han väl söka sig till industrin igen. Det är visserligen bättre betalt, men det är sämre arbetstider. Så hur man än vänder på det så blir man nog aldrig riktigt nöjd. Jag hoppas bara att han blir piggare och gladare hemma nu när han får jobba med det han vill.

På mitt jobb går det i full fart framåt. Jobbade stängning igår och körde då som kassaledare. Börjar bli lite trött på det. I alla fall som stand-in. Det känns som om man ska veta och kunna allt som en ordinarie, men samtidigt så får man inte informationen om hur alla rutiner ser ut. Det ska man tydligen gissa sig till. Lite irriterande.

Idag har jag dock varit ledig. Fick en lugn morgon och efter lunch drog jag igång med städningen. Efter lunch åkte A och jag och handlade. Sen var jag helt slut. Ikväll ska sambon och jag prova på en nyttig smoothie gjord på ananas, grapefrukt, lime, grönkål, själkselleri och basilika. Provsmakade en sked innan. MYCKET sellerismak och väldigt sur var den, så vi får väl se om det blir någon fler gång. =)

#målare #måleri #bytajobb #smoothie #nyttigt

Av Em - 20 mars 2015 22:27

Ni kan inte gissa hur skönt det var att jobba idag!!! Åkte och lämnade sonen på dagis och sen snabbt iväg till jobbet. Och vad det hade hänt mycket. Till min förtret så fick jag stå i förbutiken första passet, men efter första rasten så fick jag sitta i kassa. Jätteläskigt var det. Knapparna till banden sitter inte där de ska. Rutiner för kuponger m.m är ändrat. Men det kommer man ju att vänja sig vid. Så arbetspasset på 9 timmar gick ganska fort. Åkte och hämtade sonen på föris under min timmes lunch. Lämnade honom hemma (sambon var hemma) och åkte sedan tillbaka till jobbet. Det bidrog nog till att dagen gick fort. Fick liksom ett avbräck då.

Mår fortfarande illa men är samtidigt hungrig och har en bra aptit. Nästan för bra, måste tänka på att inte äta för fort och för mycket. En jobbarkompis undvek mig idag =D Hon tyckte jag hade kommit tillbaka en dag för tidigt. Påpekade att jag hade fått ok från chefen =)

Måste få berätta hur duktig A (och jag) är. Har tidigare gnällt över våra besvärliga nattläggningar. De kunde ju ta allt mellan 30 min och 1 timme. Började i höstas att gå ut från hans rum efter 30 min oavsett om han somnat eller inte. Sen sitter jag i köket och pysslar med något tills jag är säker på att han har somnat. Ibland somnade han på en gång, ibland blev det lite spring i dörren. Nu går jag ut efter 10-15 min. Oftast har han inte somnat. Men det är sällan han kommer ut nu. Han vet (och hör) att jag är utanför. Han accepterar snällt att jag går ut efter ett tag och han bestämmer själv hur mycket han vill ha dörren öppen. Det funkar kanon. Det är så skönt när man hittar ett sätt som funkar både för sonen och en själv. Fungerade även när vi var i fjällen, när det var ett väldans liv utanför i vardagsrummet. Sambon sitter fortfarande kvar tills sonen har somnat. Men så länge mitt sätt fungerar när jag ska lägga så får sambon göra hur han vill.

Imorgon blir det tennislekis på fm och sen stängning på jobbet.

#äntligenjobb #nyarutiner #illamående #läggning #duktigson #nattning

Av Em - 19 mars 2015 19:59

I två dagar har jag varit duktig och hållit mig borta från jobbet. I måndags började de installera de nya kassorna och i tisdags skulle de börja tas i bruk. Jag har varit ledig i två dagar och verkligen fått anstränga mig för att jag inte skulle åka dit och glutta. Ni kan ju gissa hur mycket jag såg fram emot att få åka och jobba idag!!

Då händer det. På onsdagkvällen blir jag dålig och spyr hela kvällen. Inget jag försöker stoppa i mig får jag behålla. Inte ens vatten. Så det blev till att sjukskriva sig idag. Men imorgon är det back to business. Fick klartecken från chefen då jag har fått i mig mat idag och inga fler kräksymtomer. Yeey!

Men det är så typiskt att jag ska bli dålig när jag så gärna vill vara på jobbet. Det känns inte heller bättre när chefen säger "du kommer inte att känna igen dig". Gah, detta är så frustrerande. Som tur jobbar jag hela helgen och typ hela bästa vecka. Då får jag vara med ?

#magsjuk #kräk #sämstatillfälle

Av Em - 15 mars 2015 22:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Em - 12 mars 2015 09:48

Dag 4 på vecka 11. Det händer en hel del just nu.

På jobbet känner jag mig vilsen. Mycket har hänt veckan jag har varit borta. Och mycket händer fortfarande. Tyckte bygget stod still mycket innan när de var på utsidan, men nu när de har börjat inne, mitt framför kassalinjen så märks bygget på ett annat sätt. Stimmigt och dammigt. Lite ändrade tider veckorna framöver, till det bättre tycker jag.

I tisdags hade sambon möte på jobbet tillsammans med facket. Misstänkte att någon skulle bli uppsagd. J ringer hem på fm och berättar vem det blev. Det blev sambon. I princip så kostar han för mycket för företaget. Så nu är det jobbjakt som gäller för honom. Som tur är så har han sex månaders uppsägning och fruktansvärt många kontakter. Första intervjun idag.

Så det blir en spännande vår. Mycket på gång. Och solen verkar ha kommit på allvar. Tänk vad livet blir så mycket lättare att leva när solen lyser. Nu gäller det bara att skynda långsamt med vinterkläderna, man vill ju inte bli sjuk.

Idag kör vi ett kvällspass och sen tar vi tre-dagars-helg. Gött!!

#bygge # uppsägning #rörigt #sol #lättareochleva

Av Em - 10 mars 2015 12:38

En vecka går fruktansvärt fort ibland. Men det har varit roligt. A har gått på skidskola, vilket han har längtar efter. Efter förra årets skidskola kunde han inte stanna utan mest åka nerför tills det tog stopp. En lektion i år sen kunde han stanna. Då skidlektionerna för de två barnen låg efter varandra så fick A och jag tid att åka i barnbacken. Eller ja, mest A. Upp i liften, ner för backen och så upp igen. Man fick inte hjälpa honom i liften och inte fan väntade han på en uppe i backen. Han bara stack iväg =) I slutet av veckan klarade han att hoppa på guppen i banan de gjort mellan barnbackarna. Han var så stolt. Och jag med =)

Och det är väl mest så veckan har sett ut, en massa skidåkning. Som det ska vara. Storebror och hans familj kom upp på tisdagen. De har nu blivit fyra i familjen och vi fick träffa en 6 dagar gammal Lukas. Så liten och söt.

Nu är man hemma igen och livet lunkar på. Jobbar nio veckor och sedan åker vi på nästa semester, fast då utan barn. Bara att mata av veckorna sakta och säkert.

#fjällen #skidsemester #skidskola #bebis

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards