ejalh

Alla inlägg under juli 2013

Av Em - 31 juli 2013 19:36

Vilken dag det blev i måndags. Den gick verkligen i vågor. Först glädje, sen besvikelse, glädje, besvikelse, glädje, stor glädje, besvikelse och lättnad...


Den började tidigt, kl 5, men var rätt så pigg ändå, trots få timmar sömn. Första "besvikelsen" kom väl när vi skulle på bussen. Arrangören var ju inte den bästa. Så under dagen så handlade alla besvikelser om allt som hon var inblandad i. Men i det stora hela, och det jag kommer att minnas, så var det kanon.


Efter inköp av åkband så var det bara att ge sig in i det roliga. Vi åkte Kållerado, Spinrocken, Flumeride, Hanghai, Kättinggungan, Kållerado (hoppade dock över Kanonen) och så hann vi med Hanghai en gång till. Sen var det dags att bege sig till Lisebergsscenen för att bänka oss i pubiken på "Lotta på Liseberg". Vi hade ju en sån j*vla tur och få sittplatser. Och vilka platser sen. Jag och min ena kompis, Bea, syns i närbild två (!!) gånger. Helt sjukt!!      Ett stort tack till dig Bea, som fick mig att följa med. Det var så välbehövligt.   


       

Björn Skifs                           Linda Pritchard               Markolioo                         Lotta Engberg


Klockan 2 var man hemma igen och då var det bara att stupa i säng. Och tisdagen blev sen en seg dag. Då kom tröttheten efter den tidiga morgonen.


Nu försöker man bara fördriva dagarna (i regnet) för att sedan åka till Stockholm på fredag. Men imorgon blir det lek med Sandra och Elias. Ska bli kul   

Av Em - 28 juli 2013 21:27

Idag kom det och det med besked. Jisses vilken skur det kom när vi satt hos svärföräldrarna och fikade. Utan förvarning kom det tunga droppar och många. Vilken fart vi fick att bära in allt under tak.

Sen har det regnat nästan hela dagen. Värmen har ändå stannat kvar så nu sitter jag och sambon i vardagsrummet med altandörren öppen och njuter av lugnet.

Lördagskvällen gick bra. Lite smärre incidenter mellan barnen skedde, men det är sånt som händer. Trevligt var det i alla fall. Lyxade till med cider, 33 cl. Det tog mig 5,5 timme att dricka =P Efter hälften så var jag tvungen att variera mig med cola. Cidern blev för söt. Men lyckat som sagt...

Imorgon väntar en heldag med skoj. Liseberg; here I come. Ska dit för första gången och jag är lite nervös. Men det kommer att bli kul!! Kl 5 ringer klockan imorgon. =)

Och så här på kvällskvisten så bestämde sambon och jag att till nästa helg blir det Stockholm. En tripp till Skansen står först på schemat. Förhoppningsvis följer brorsan och hans familj med.

Så vecka 2 på semestern blir nog lika bra som den första =)

Av Em - 27 juli 2013 15:27

Målningen är till ända. Ja eller det mesta. I onsdags fick vi äntligen tag på grannen så att vi kunde låna hans ställning. Sen har sambon knappt gjort annat än att måla gavelspetsar. Samtidigt så har jag målat klart framsidan och altanen på baksidan, tagit hand om markservicen och roat sonen.

I torsdags kom svärmor och tog sonen på en promenad, i 2 timmar! Men jag hann göra de sista strykningarna på altanen, plocka inomhus och betala räkningar. Det var precis vad vi behövde, ett par timmar barnfritt.

All målning blev klart igår och det firade med en grillkväll tillsammans med svärföräldrarna. En skön avslutning på en ganska arbetsam vecka.

Efter en varm och kvav vecka så har det nu kommit en regnskur. Och då kom huvudvärken... Fick fint besök av Bea på förmiddagen och det var jättetrevligt. Nu väntar vi på några kompisar som ska komma och grilla. Det blir nog en lika trevlig kväll som förmiddag. Härligt med semester! =)

Av Em - 23 juli 2013 22:53

Så trött. Skulle väl egentligen gå och lägga mig och inte sitta här men så blir det ibland.

Målningen är igång. I söndags kom svärföräldrarna och svägerska med dotter med uppgift att roa sonen medan jag och sambon målade. Det gick inget vidare. Det var gråt och gnäll hela tiden. Kusinerna var inte alls sams.

Måndagen spenderade vi på Öland tillsammans med "svärfamiljen". Det gick inget vidare heller. Iallafall stundvis. När vi kom fram till stranden så blåste det väldigt mycket. Det resulterade i att bara jag och sonen badade. Istället åkte vi upp till Köpingsvik. Vi hade dock ingen barnvagn då detta inte var planerat. Så det blev en hel del bärande på sonen. Och efter att han inte fick köpa en leksak så gick det bara utför. Dagen avslutades med en pizza hos svärföräldrarna och sen åkte vi äntligen hem. Ingen målning blev det...

Idag var planen att vi skulle måla. En massa. Framsidan skulle bli klar i alla fall. Först en liten shoppingrunda; jem & fix - penslar, Colorama - färg och sedan Maxi - mat. Sen blev det en spontanfika hos Sandra med familj. Barnen badade och skojade, vuxna satt och pratade. Hur trevligt som helst och sååå skönt att komma hemifrån. Hemma igen så satte sambon igång med att måla vindskivor. Jag var med sonen. Som somnade i soffan. Så läggningen idag tog 1,5 timme. Kl 21 kunde jag äntligen gå ut och måla. Och ja, inte blev jag klar inte. Fan! Dagarna börjar rulla på och en liten stress smyger sig på. MÅSTE bli klara denna vecka!!

Av Em - 20 juli 2013 18:23

Nu är den verkligen här!! Fyra veckor att spendera precis som jag vill.

Började lite smått redan i onsdags. Hade en trevlig grillkväll tillsammans med pappa och hans tjej Karin. På torsdagen jobbade jag sen 11-18, och sedan for jag ner till campingen i stan och spenderade ytterligare en trevlig grillkväll tillsammans med pappa och Karin. Självklart var familjen med.

På fredagen jobbade jag heeeeela dagen, 9.15-18 När jag hade slutat så blev det till att fira med pizza och lite cider.

Så semesterns första dag har vi spenderat hos svärföräldrarna och på badstranden. Nu sitter vi och väntar på lag-VM i speedway. Det har varit en lugn och skön dag. En perfekt semesterdag. Och det är bästa att njuta nu, imorgon börjar vi med målningen =)

Av Em - 16 juli 2013 20:37

Börjar få lite försmak på semestern. Har haft en ledig dag som har bestått i en del arbete =)

Efter frukost blev den veckliga städningen, sen lunch och så iväg och handla. Sambon har inte varit jobblös han heller. Takfoten är klar och huset är färdigtvättat.

Har haft en trevlig eftermiddag med besök från svärföräldrarna och svägerska. Värmen kom efter en relativt kall start på dagen. Så i det stora hela så har det varit en trevlig dag. Och som sagt, en försmak på semestern.

Imorgon blir det jobb till kl 13. Sen möta sambon och sonen vid färgarffären och köpa färg för att sen tillbringa kvällen tillsammans med pappa och hans tjej. Ska bli kul!!

Av Em - 14 juli 2013 23:08

Ber så hemskt mycket om ursäkt. Det var verkligen inte meningen att det skulle ta en hel vecka innan jag bloggade igen, men så blir det ibland.


Börjar med att säga att förra söndagen blev rätt bra ändå. Sambon klev upp när A och jag hade gjort frukost. Sen så satte vi faktiskt igång och tvätta huset. Blev ganska snabbt avbrutna av att det kom ett par kompisar förbi och det resulterade i en oplanderad fikastund. Sen fortsatte tvättandet. Efter två tredjedelar så gav vi upp, gjorde oss i ordning och for hem till svärföräldrarna där poolen var uppspolad. Härligt!!  


Veckan har sen bestått av mycet jobb för sambon. Och lite lagom jobb för mig. Var ledig tisdag och onsdag. På tisdagenkvällen åkte jag, A, Bea och hennes dotter Hanna ut till Harsnäs. Där var vi och tittade på vår kompis Ericas nya sommarställe. Sååå himla mysigt!! Kan nog bli en hel del grillkvällar där somrarna framöver. Eller vad säger du Bea?   


Helgen har bestått av jobb. Ett långpass i lördags och så ett lite kortare idag. Men det har gått bra. Det var sista helgen innan semestern. Så nu räknar jag ner. 4 arbetsdagar kvar sen så, sen smäller det. Småbörjar dock semestern redan veckan som kommer. Sambon har ju semester nu och på onsdag kommer min pappa och hans tjej. De ska bo på campingen ich trots att jag jobbar på torsdag så ska vi nog hinna ses lite.


Nähä, snart dags att krypa till kojs. Har varit en lång dag. Börjar visserligen inte förrän kl 16 imorgon, men det vore skönt om man hann med lite innan. Som att tvätta klart huset. Tror dock att sambon kommer att koncentrera sig på att bygga klart takfoten på baksidan. Det blir kanoooon!!

Av Em - 7 juli 2013 09:33

Sommar sommar sommar!!! Kan knappt ha bättre väder. Men känslan i kroppen kunde vara bättre.

Är irriterad, ångestfylld, rastlös och lite smått förbannad.

Allt började i fredags. Jag var ju ledig och det var skönt. Sonen och jag njöt av den lilla värme som hade börjat komma. Vi längtade tills pappa skulle komma hem så att vi kunde grilla och sedan åka på bilspeedway. Klockan går och vid halv fem så gör jag annan middag. Sambon kommer hem halv sex (då har han även hunnit med en tur förbi systemet). Vi äter, han trimmar gräset och sen sätter han sig i soffan. Jaha, ingen bilspeedway alltså. Då hade sonen fått sova på dan i onödan. Frustrerad över att ha suttit hemma hela dagen och inte komma iväg på kvällen.

Lördagen börjar med att jag och sonen åker till tippen med lite gräsklipp. Sen blir det en sväng förbi ÖoB och sedan Maxi (nu är även sambon med, fast de sitter kvar i bilen). Hem, äta lunch och så iväg på födelsedagsfest.

Den värsta ångesten och frustrationen känner jag just nu. Klockan är halv tio, jag och sonen har varit uppe i en halvtimme, sambon sover fortfarande. På Fb läser jag att den ena ska till Öland idag och den andra till Skara sommarland. Vad vi ska göra? Det vette gudarna. Tanken va att vi skulle tvätta huset och förbereda inför målning, men vem vet när sambon behagar stiga upp idag. Känns som att hela helgen blev förstörd bara för att vi var på den där jävla festen igår. Ibland känns sambon så egoistisk. Om man vet att man har saker att göra dagen efter, tar man det inte lite lugnt då?? Att vi inte hann med något igår är i för sig inte sambons fel, utan hans kompis som tycker att kl 13 är en bra tid att börja festa.

Nä usch, det känns som om det blev väldigt tråkigt inlägg. Var dock tvungen att skriva av mig lite. Dagen är ju inte slut än. Men erfarenhet säger rätt så mycket...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards