ejalh

Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Em - 15 augusti 2016 09:28

Då var vi inne på sista sommarlovsveckan. Det ska bli så skönt att få lite vardag och rutiner igen. Sonen klättrar på väggarna just nu så det blir nog skönt att börja i skolan. Men fatta, han börjar i SKOLAN!!!! Visserligen "bara" förskoleklass men ändå. Snart är man inne i maskineriet. Men det kommer nog gå bra. Skönt att jag hinner vänja mig lite innan det är dags för mig att börja jobba. 7 månader kvar sen åter till allvaret.

7 månader är ju ganska lång tid, men det känns som om det är snart. Jag är just nu lite smått stressad inombords. Det kommer hända en del i höst som jag känner att jag inte kan påverka. Kan inte jag punktplanera så blir jag lite smått stressad. Och detta ligger i andras händer. Sjukt jobbigt. Men en lång väntan är snart över och något jag drömt om länge ska bli verklighet. Vad det är?? Jo vi ska byta ut vårt kök! Äntligen ska jag få ett funktionsdugligt kök, där lådor går att öppna smidigt, där saker får plats utan att man behöver brottas med dem för att de ska få plats och där jag slipper dessa förbannade överskåp som jag ändå inte kan utnyttja till fullo pga av min längd. Så lånet är fixat, köket beställt och hantverkare informerade. Och pga av att vi lejer bort ett stort arbete så ligger det inte i min makt när de gör det. Utan i deras. Och det är jobbigt. Men det kommer att lösa sig och det kommer att bli så bra. =D

Annars känns väl livet ganska ok nu. Finns alltid saker man önskar vore annorlunda. Men vi lever, vi mår bra. Dottern växer för fullt, eller nja, vid senaste Bvc-besöket hade hon varken ökat i vikt eller i längd. Men läkaren sa att set såg jättebra ut och det litar jag på. Det är ju första gången hon står still så "dippen" de flesta får vid 3-5 månader tog hon vid sex månader. Men hon är en glad skit som inte sover mer än vad hon tycker är nödvändigt (till skillnad från sin mamma) och det är lika fascinerande att se henne utvecklas som det var med storebror.

Nu hoppas jag på en fin och varm höst, även om det inte känns så lovande. Man får göra det bästa av det man har/får.

#sommarlov #skolstart #drömkök #köksrenovering #bvc #växersådetknakar #utvecklas

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards