ejalh

Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Em - 11 januari 2017 18:24

Jag har kärat ner mig totalt. Önskar att jag hade hittat denna underbara pod tidigare. "Kära barn" heter den och den handlar just om barn. Det är Louise Hallin, känd från bl.a Nyhetsmorgon, som svarar på lyssnarnas frågor. Och även om frågorna inte är exakt som min situation så lär man sig sååå otroligt mycket. Mycket tack vare att svaren är ganska "stora". I ett brev får man sällan med hela situationen, utan brevskrivaren måste hålla sig till ganska snäv fakta för att inte brevet ska bli för långt. Det gör att Louise svarar ganska allmänt men ändå specifikt. Det är svårt att förklara. Men till en fråga kan det komma många svar, beroende på hur situationen ser ut utanför "brevet".

Har bara lyssnat på 17 avsnitt (måste lyssna på dem i ordning). Men jag har redan fått lära mig varför min 6-åring beter sig på ett visst sätt och det gör att jag lättare kan hantera honom i den situationen. Och jag känner att när de tar upp frågor som gäller äldre barn så får jag lite kött på benen inför kommande perioder. Perioder som SKA passera för att sonen ska bli en bra människa.

Ja jag älskar poden och rekommenderar den varmt.

#kärabarn #pod #louisehallin

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards