ejalh

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Trodde inte jag kunde känna så

Av Em - 16 mars 2012 20:34

Men min stubin var inte lång inatt. Den här veckan har A sovit inne hos oss. Pga av sin feber så har han sovit ganska oroligt. Så för att vi skulle slippa sova som ostbågar i soffan i hans rum så blev lösningen att han fick sova hos oss. Nu ångrar jag mig. Natten till idag bestämde jag mig för att nu skulle han sova i egen säng hela natten. Men nej då. Han somnade som vanligt i sin egen säng. Klockan 23 vaknade han, som vanligt. Innan så har det varit nu som vi tar med honom in till oss. Men nu satte jag mig med honom i famnen och fick honom att somna om. Skönt!!

Men man ska inte pusta ut för fort. Kl 2,30 inatt vaknade han igen. Gick in till honom och satte mig med honom i knät i hans soffa. Efter att ha bråttats med honom i ca 45 min kommer sambon in och A tystnar direkt. När sambon sedan går ut så blir sonen ännu mer hysterisk. Det slutar med att jag slänger in honom till sambon, går in på toa och bara skakar av frustation. För när sonen hamnade hos pappa så tystnade han.

Det kändes så otacksamt. Här sliter man för att han ska ha det bra och så är det bara pappa som duger. När jag sedan kröp ner i sängen så rullade A intill mig och sen sov vi gott ända till 9 i morse.


Nu börjar jag fundera på om jag har gjort fel tidigare. Jag har alltid känt mig nöjd med att A aldrig har sovit i vår säng, utan han har sett den som en lekplats. Men nu när han har kommit på hur skönt det är så kanske vi aldrig får honom därifrån. Det är ju så retfullt att han somnar i sin säng, men ska vara i vår sedan. Men jo, jag vet att vi kan komma tillbaka till det vi hade. Det är bara att vara konsekvent och sluta att ta in honom till oss. Och nu när det är helg så ska det väl gå att hålla sig. Nu ska ju ingen upp till något jobb som man måste vara pigg på.


Håll tummarna för oss i natt!!!

 
 
Bea

Bea

16 mars 2012 21:04

Jag tror inte att du gjort något fel innan, det skulle i så fall innebära att jag gjort fel jag också. Våra barn har heller aldrig fått sova i våra sängar, annat än när de varit sjuka på något vis. Och det har funkat bra. Det kan förstås vara lite bökigt att få dem till att acceptera sin säng igen, men oftast har det gått bra.
Vad gäller att pappa bara "duger" nu, så tycker jag det låter helt normalt...han har kanske bara lite mer behov av pappa JUST NU!! Och i detta fallet så kanske det var så att han kände av din frustration och då var pappa en bra lösning....nästa gång, kanske det är tvärtom. De har ju sina perioder då det bara är mamma som gäller och andra då det bara är pappa som gäller, en annan då kanske det bara är en dagisfröken, eller mormor, eller farmor etc etc. jag tror du förstår. Inget personligt från barnets sida...det bara är så. Han känner sig så trygg med er/dig, han vet vart han har dig....OCH pappa förstås...men just nu kanske han vill ha mer pappatid. Njut av det vet ja....lite nyfunnen egentid, för din del...nu får pappsen kliva fram lite mer....och ta över lite...men bara lite.
Ja men allt det här vet du ju säkert redan, bara svårt ibland att se det JUST DÅ...!!!
Styrkekram till dig/er.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Em

17 mars 2012 13:09

Nja, mer egentid kan jag nog glömma. Mer än den jag hari alla fall. Det finns det inte tid till =)

Men jo då, du har så rätt så. Jag vet att det inte är personligt och att det känns värre än vad det är. Men man har svårt att se det just då när man är uppe mitt i det.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards