ejalh

Alla inlägg den 19 april 2014

Av Em - 19 april 2014 19:45

Då börjar påskafton gå mot sitt slut. Har jobbat idag, men som tur bara till kl 15. Stackars tjejerna som jobbar stängning ikväll.

Fram till för ett par veckor sen så var det bestämt att butiken jag jobbar i skulle ha öppet till kl 18 idag. Och det är ju inte konstigt, påskafton innebär tidigare stängning. Men så helt plötsligt ändrar sig chefen. Så ska vi ha öppet som vanligt. I veckoinformationen får sedan min närmaste chef "skit" för att hon har missat detta. Tror ärligt talat att högste chefen har missat att informera henne. Ringer man dessutom företags växel så säger chefens fru att vi har öppet till kl 18 idag. Vilken miss!!!! (Skadeglädjen är stor) Och medan vi jobbar och sliter, får vara borta från våra barn och familjer så sitter chefen och gottar sig i sin sommarstuga på Öland. Möjligtvis har han lite panik eftersom telefonsvararen anger fel öppettid. Taskigt mot mina arbetskamrater kanske, men jag hoppas verkligen inte att det är några kunder efter kl 18 idag.

Ja ja, det kommer knappast att bli bättre av att älta det. Det är som det är. Imorgon blir det jobb igen. Kör ett förmiddagspass.

#påskafton #öppningstider

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards