ejalh

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Em - 9 september 2012 22:30

Nu så har sonen sovit bra i ett par nätter. Vilken skillnad det gör. I fredags var jag helt slutkörd. Var på uruselt humör, då man inte har sovit ordentligt på en vecka. Kom till jobbet och det första som möter mig är en diskussion om hur man hanterar ett viss problem i kassan på jobbet och jag känner mig totalt påhoppad trots att inte grundproblemet var mitt. Men det var bara att skärpa sig och jobba som planerat.

Lördagen började med en fika hos svärföräldrarna. Vi firade A's kusins födelsedag. Sen vid kl 15 bar det av till jobbet för min del. Det var den suraste stängning jag har varit med om. Kl 20 så dog det. Inte en kotte var det i butiken. Max 5 kunder per timme fram till kl 22. Pga av Speedway-GP i Målilla och Körslaget, där vår kommun är med. Kul att vi vann första programmet i alla fall.

Idag hade jag ett litet pass, 6,5 timmar. Handlade efter jobbet och var hemma vid 17. Ställde mig direkt och lagade middag. Fick jättefin hjälp av sonen. Medan lasagnen stod i ugnen gick vi ner och startade en tvättmaskin. Efter middagen badade han och sen blev det saga och välling. Tredje natten i rad nu som han somnade utan problem. Jag tror att den jobbiga perioden är över för denna gång.

Imorgon blir det jobb igen. Och dagis för pojken. Tre dagars-vecka denna vecka. Det är skönt!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards