ejalh

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Em - 7 maj 2012 20:45

Det var en av de värsta nätterna jag varit med om. A somnade efter två timmars nattning igår. Lagom när jag och sambonsedan skulle gå och lägga oss så vaknar sonen och är jätteledsen. Då han har varit snorig hela dagen och varit tungandad på kvällen beslutar vi oss för att ta in sonen i vår säng. Det blir en natt full av revbenssparkar, vridningar och plötsliga jättegråt och svammel. Det slog mig aldrig, inte förrän sambon sa det. Inatt fick vi för första gången erfara när A yrar. Åh, vad hemskt det var när man insåg att det var det han gjorde. Efter lite alvedon så fick vi 1,5 timmas sömn i alla fall.


Så det blev till att vabba idag. Ett besök på vårscentralen blev det med. Det blev samma visa som tidigare. Inhalation och kortison. Skillnaden idag var dock att vi kom hem med recept på astmamecidin. Ängligen!!! Fattar inte att det kan var skillnad på folk och folk. Många av våra andra vänner har fått medicinen efter första episoden. För oss har det krävt fyra. Men nu har vi äntligen medicinen hemma så nu tar vi nästa kamp; att få A att acceptera inhalatorn. Men skam den som ger sig.


Imorgon är jag ledig. Det blir en liten tur ner på stan och sen har jag inget planerat. Träning blev det ingen idag. Kände inte för det. Hoppas på spinningen på onsdag.


So long!!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards