ejalh

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Em - 21 maj 2012 21:25

Idag har det varit soooommar. Och fan, vad glass jag har sålt. På 6 timmar gjorde vi av med 16 liter glass. Var så trött på glass när jag väl slutade arbetspasset. Ändå kunde jag inte hålla mig och köpte mig en våffla med chokladströssel innan jag cyklade hem.


Dagen började kl 6 imorse. Precis som den har gjort dem seanste dagarna. Och det hjälper inte att sonen får gå och lägga sig 30 minuter senare än vanligt. Upp med tuppen är vad som gäller. Idag innebar det att han somnade i min famn bara en kvart innan vi skulle cykla iväg till dagis.


Helgen har varit OK. Har jobbat en hel del, men har ändå hunnit med en massa annat. I lördags var vi och gjorde lite shopping. Skokanonen i stan har ju gått i konkurs så där var det utförsäljning. Hittade ett par coola skor till sonen och så ett par foppa-tofflor. Och så ett par skor till mig och ett par till sambon. Då vi stod 30 minuter i kö så hann vi bara med mataffären innan det var dags att återvända hem för lite lunch. Klockan 15 var det dags för jobb.


Veckan blir ganska lugn nu. Men på fredag smäller det. Då bär det av till den stora staden tillsammans med ett par kompisar och den enes mamma och svägerska. Ska bli kul. Komma iväg lite och var lite barnledig.


"Så ser det ut, så får det bli." (citat från en meterolog (?) på tv4)

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards