ejalh

Alla inlägg under juni 2012

Av Em - 26 juni 2012 21:10

Åh, jag blir så avundsjuk. På alla andra som får, när inte jag får. Eller kan.... Har två vänner som tittar på hus. Är avundsjuk på dem. De får gå med den där härliga känslan av upprymdhet och förväntan i magen. Själv har jag ju redan ett hus. Har redan gått igenom det, men jag vill igen!!!!


Och en annan vän har gift sig. Jag vill med, men ändå inte. Hmmm, hur ska jag förklar detta. Jag vill gifta mig, ja. Men då jag har ett frukstansvärt kontrollbehov så känner jag att det är allt eller inget som gäller. Och då blir jag bara trött på tanken så då väger det åt inget.


OCh min kusin har precis blivit mamma för första gången. Jag vill också ha en liten.... Min lille kille börjar ju bli stor. Om två månader är han 2 år. 2 ÅR!!!!!! Vart fan tog dem två åren vägen?????


Idag har det varit en skön dag. Inget superväder, men heller inget pissväder som det var igår. Var uppe tidigt idag, då jag och sonen körde sambon till jobbet. Så det blev en slapp morgon. Åkte ner till stan för en lunch med en kompis och så hem igen. Hämta sambon och sen iväg och köpa golv. Hade tänkte städa idag, men insåg att det inte var någon idé då sambon ändå skulle stöka ner senare. Han håller på att modifiera vårt kök. Inte så smidigt, men det blir bra. 


Imorgon blir det jobb till 15. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.  

Av Em - 24 juni 2012 20:51

Jag vet att jag skrev tidigare att trotstiden hade kommit. Men jag måste säga att den här helgen har sonen varit sååå duktig. Jag är så himla stolt över honom.


I fredags, på midsommarafton, så vaknade vi som vanligt vid 7-8. Vid lunch åkte vi iväg för att gå på bröllop. Detta innebar att det blev ingen sovstund efter lunchen. Men efter att vi hade ätit bröllopsmiddag så märkte jag att nu börjar ahn bli trött. Så ner med han i vagnen och så i väg på en lite promenad. Precis när vi kommer tillbaka så somnar han. Han sover en timme och sen är det full fart igen. Utan gnäll så höll han ut tills vi själva höll på att stupa. Klockan var visserligen bara 22, men med tanke på att jag nästan var beredd på att vi skulle behöva åka betydligt tidigare så var det anmärkningsvärt. Sonen fick välling innan hemfärd så att han kunde somna i bilen, men han var vaken hela vägen. Väl hemma tog det dock inte mer än någon sekund så sov han.


På midsommardagen sov vi till 10. Herregud!!! Det har vi aldrig gjort. I alla fall inte det senaste 1-1,5 åren. Det var sååå skönt. Men stressigt blev det. Vi skulle ju till svärföräldrarna. Så äta frukost, göra oss i ordning, i väg och handla och så vidare. För att vända tillbaka dygnet för sonen så bestämde vi oss att han inte skulle få sova på dagen. Även denna gång skötte han sig jättebra. kl kvart i sju så gick han och lade sig och somnade på sekunden. Vilket var skönt eftersom han tidigare alltid har haft svårt för att sova hos farmor och farfar. Nu var det inga problem.


Så idag var det upp kl 7 igen. Tillbaka i gamla hjulspår igen. Sambon stack iväg och fiskade med sin far. Sonen och jag åkte och handlade lite och sen har det inte hänt mycket. En slö söndag helt enkelt.


Imorgon är det dags för jobb igen. Första veckan på första semesterperioden. Ska bli kul och se hur det blir. Har inte jobbat på två somrar. Kommer bli jättesnurrig tror jag.



Av Em - 19 juni 2012 19:34

Och det var sååå skönt. Var visserligen uppe redan kl 5,15 ändå. Så iväg med sambon till jobbet, läman sonen på dagis och sen bar det av till ögonläkaren. Väl där blev det en liten laserbehandling. Hade dock väldigt ont i ögat efteråt. Ondare än vad det brukar göra. Satt en stund i fiket innan jag vände hemåt igen. Men det tog två timmar innan jag såg bra igen.


Lite lunch på bowlinghallen och sen hem och sova middag. Tog mig friheten att lägga mig jag med en stund. Det var rätt så skönt. Både för ögonen och för huvudet.


Idag har A haft en riktig trotsdag. Det började imorse när han inte ville klä på sig. Sen ville han inte äta lunch om han inte fick äte från min tallrik. När vi sedan var och handlade så vägrade han sitta ner i vagnen. Och så gallskriket när vi kom hem, för då ville han inte gå in. Åh, det är sååå härligt. Nu har vi kommit fram till den tiden med skrik och snäll.


Har startat en till blogg. Den kommer bara att handla om min diabetes. Adressen är jagomindiabetes.bloggplatsen.se. Titta in vet jag!!


So long!!

Av Em - 18 juni 2012 21:26

Då var helgen över. Sååå skönt. Två arbetsdagar och sen så tar jag en härlig ledig midsommarledighet.


Idag har det varit en annorlunda dag på jobbet. Fick köra en utbildning för en ny tjej då den som brukar köra upplärningnen skulle gå hem. Chefen kom och frågade om jag ville göra det. Och ja, visst, det kunde vara kul. Hon sa att eftersom jag var rätt så pedagogisk så skulle jag klara det. Det var lite så där lagom med ros. Inte så att man blir mallig, men tillräckligt för att man ska känna sig sedd. Härligt!!!!


A sov hela natten och när jag vaknade kände jag mig riktigt utvilad. Och när vi skulle ner till dagis så fick han välja mellan att åka vagn elller cykla. Han gick bestämt fram och pekade på cykeln. Och så är det ju, måndagar så cyklar vi.   


Imorgon blir det dagis igen för sonen. Ska till ögonläkaren och då är det skönt att åka själv. 4 timmar blir det för han. Förhoppningsvis hunner jag med lite egentid innan jag ska hämta honom. Sen blir det förmodligtn luch på stan. Så så ser min tisdag ut.


So long!!! 

Av Em - 17 juni 2012 21:14

är underskattat. Fy fan vad skönt det är. Att känna hur det varma vattnet värmer upp stela nackmuskler. Sååå jävla gött!!!


Äntligen är helgen över. Idag har det varit söndagslugnt. Och det har faktiskt varit riktigt skönt. Annars kan det vara lite tråkigt. Men som sagt; idag var det skönt.


Det blev ingen städning i helgen. Det blev lite umgönge med sonen istället. Idag gick han och jag in i hans rum och lekte med bilar. Och för första gången på väldigt länge så satt jag där utan att känna mig stressad eller ointresserad. Jag njöt verkligen av att se honom köra fram och tillbaka med bilen och göra sina små "brrrr"-ljud. Min älskade lille son. Plötsligt drar han ut kuden ur sängen och lägger sig på golvet med den huvudet. Mamma skulle också nana, sa han bestämt. Det var bara att lägga ner sitt lilla huvud.


Nästa vecka är det midsommar. Det innebär full rulle på jobbet. Jobbar stängning på torsdag. Jag hoppas verkligen att chefen har satt in extrapersonal ända till 22, annars kommer vi att få jobba röven av oss. Ja ja, den som lever får se. Jobba måndag, onsdag och torsdag alltså. På tisdag är det ögonläkern som gäller på förmiddagen. A får gå på dagis då. Det är skönt. Då slipper sambon ta ledigt. 


Efter midsommar är det bara 4 veckor kvar till semestern. Sååå skönt. Sambon har bara 3. Hoppas och håller tummarna för att det ska bli fint väder.


So long!!! 

Av Em - 15 juni 2012 20:33

är det många som säger med lättnad. Ja, helg, det är det onekligen. Men för mig innebär det jobb. Igen. Tredje helgen i rad. Ska bli grymt skönt att vara ledig tre dagar helgen därpå.


Igår var det kaos på jobbet. Dagen innan studenten och ingen extra personal var insatt. Det kan bara innebära en sak: KAOS!! Och idag fortsatte det. Fast idag var det mest blommor och tårtor som gällde. En kvinna började gråta när hon stod och väntade på att få sina tårtor. Det tog så lång tid att hon trodde att de hade missat hennes beställning. Då kan man snacka om att man är uppe i varv och stressad. Men det är helt sjukt vad kunderna kan kläcka ur sig när de är stressade. N'r klockan närmade sig klockslaget då studenterna sprang ut så lugnade det ner sig markant.


I helgen blir det som sagt jobb. Ska väl hinna ed lite städning med. Men mycket annat blir det nog inte.


Kan inte fatta att det är midsommar nästa vecka. Helt sjukt vad denna vår har gått fort. Hoppas att sommaren inte går lika fort. Och att den blir fint.


Håll tummarna!!!!

Av Em - 14 juni 2012 12:11

Jag fattar det inte... Har alla det lika rörigt som jag?? Det känns som om allt bara snurrar på och jag hinner inte med någonting. Jag hinner aldrig landa, aldrig reflektera över allt det dåliga och allt det bra. Och när jag väl har en stund över så blir jag handlingsförlamad. Jag blir sittandes utan att ta mig för någonting. Fast jag vet att det finns massor som jag skulle kunna/behöva göra.


Eller är det jag som tänker för mycket?? Förväntar jag mig för mycket av mig själv?? Har kommit på mig själv att gå här hemma och bli irriterad över vad jag tror att sambon kommer att tänka när han kommer hem och ser att jag inte har gjort det som jag tror att han räknar med. Hänger ni med??


Jag VET att mitt största problem är att jag tänker hela tiden. Fruktansvärt jobbigt är det. Man börjar inbilla sig vad andra tänker, och det är oftast inga positiva tankar. Utan tankar som gör att man själv känner sig dålig, hopplös och stressad.


Så.... den senaste veckan har det varit jobb för hela slanten. Var ledig i tisdags och även den dagen var fullspäckad. Jobbar i helgen och sen är jag ledig nästa tisdag. Jobbar två dagar och sen är jag ledig i 3 DAGAR!!!! Det ska bli såååå underbart. Har lite inplanerat, men jag ska verkligen försöka bara njuta av att vara ledig och umgås med min underbara familj. För trots allt tjafsande med sonen och irritation över sambon så är de min underbara familj.


So long!!  

Av Em - 4 juni 2012 20:52

Det var värst vad det var länge sen som jag skrev här. Så hur jag ska kunna sammanfatta allt lite kort????


Veckan han liksom rullat på som det brukar. Lite jobb, lite familjetid och så en hel del vakennätter. Kom underfund med att av 7 nätter så hade A vaknat 6 av dem. Man blir ju knappast piggare. Så igår fick jag ett litet bryt på honom. Kom dock på senare att han hade ju bara velat hjälpa till. Han hade fällt upp toalocket och ringen, och så stod han och försökte få upp Vim-flaskan. Blev arg på honom då han inte får "leka" med rengöringsmedel. Men såg ju sen då att han ville ju bara hjälpa till. Gullunge!! Så idag fick han ett par bilar som plåster på såren (läs: mina sår).


I onsdags var det gårdsfest på förskolan. Det var trevligt. Barnen sålda bullar de hade bakat. De visade vad de gjorde på miniröris och så hade vi lite picknick.  


Denna vecka bjuder på jobb i stort sett. Jobbar helgen igen. Det är lite surt. Men jag fick ju vara ledig 3 helger i maj istället. Men det är bara att jobba på, och hoppas att jag får sova på nätterna.  



Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards