ejalh

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Em - 12 januari 2013 20:46

Var så arg innan, men det har lagt sig nu. Att allt ska vara så olika. Satt vid köksbordet idag och åt middag. Sambon frågar då om jag märkte att han somnade i soffan innan. Ja, sa jag, en del har det bra. Hans kommentar: Idag kan du inte få mig att få dåligt samvete. Vad han syftar på är att han under dagen, medan jag jobbat, har skruvat ihop en trasig låda och rengjort ugnen. Ja och så tagit hand om sonen då. Och det är ju jättebra och det sa jag till honom med. Men jag får då aldrig somna på soffan medan han lagar mat när jag har t.ex städat hela huset. Det kändes så jävla taskigt när han sa sin kommentar. Men nu så har jag släppt det. ?

Idag har jag jobbat då'ra. Det har varit en ganska lugn lördag. Visst har det varit och göra, men inte som en vanlig lördag. Blev dock lite sågörbannad igår. Vår "hälsogrupp" på jobbet har bestämt att det inte ska finnas något fikabröd i lunchrummet i veckorna, bara på fredagar. Nu kanske jag överreagerar, det är ju trots allt bra, men jag tog det väldigt personligt. Jag ska väl själv få höra valet om jag vill ha en frukt eller en liten bit bulle. Det har dem inget med att höra. Fan, det retar mig. Och varför är fredagar ok för? Det är ju helt efter deras tycke och tänk. Aaaaaahhhhh!!!! ? Ja ja, får köpa på mig en påse så att JAG har i alla fall. ?

Imorgon blir det långpass på jobbet, sen tar vi itur med en ny vecka.

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards