ejalh

Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Em - 22 juli 2014 19:58

Bokstavligt talat.


Gick på semester med en bra känsla i magen. Tre veckor senare så är glädjen nerkörd i botten. Tog nytt långtidsvärdeprov i början av semester. Fick snabbt svar och jag hade sänkt det jättemycket, från 82 till 69. Helt underbart. Ska ta ett nytt om tre veckor. Men det kommer inte att se lika bra ut.


    

Snittvärdet i juni var 9,0. Och efter ca 19 dagar i juli så ligger julis snitt på 10,5. Vem som helst kan ju se att jag har höjt långtidsvärdet (som är ett snitt av de senaste 6-7 veckorna). Fan, rent ut sagt.


Men det lustiga är att jag inte har gjort något annorunda än när jag jobbade. Jag har tagit insulin, använt mig av kolhydraträkning och verkligen gjort som jag brukar. Visst, sen har jag kanske ätit onyttigare, ojämnare och så. Men eftersom jag använder mig av kolhydraträkning så borde det inte göra så stor skillnad.


Mina misstankar har varit att jag har rört på min mindre än när jag jobbar. Nu har jag inget jobb där man springer runt en massa, kan bli rätt stillasittande. Men tror ändå att det kan vara skillnaden.


Nu är jag tillbaka till jobbet. Jobbade igår och har varit ledig idag. Men redan nu märker jag skillnad. Idag har jag legat under 10 i blodsocker hela dagen. Utan att anstänga mig. Då har jag ändå fikat och hoppat över lunchen. Det är helt sjukt att jobbet kan ha en sådan påverkan. Skönt bara att det är till det positiva.


Så nu ska det bli skönt att komma tillbaka till rutinerna. Faktiskt. Dock har sambon semester 2 veckor till. Men jag kommer in i rutinerna igen. Och det är nog bra för mig. Dock blir det ingen bebistillvekning denna månad eller nästa i alla fall.   


#hba1c #långtidsvärde #jobbetspåverkan #diabetes #kolhydrater #kolhydratsräkning #bebistillverkning

    

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards