ejalh

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Em - 26 maj 2012 13:14

Är lite småtrött idag. Men det är OK. Det har varit full rulle de två senaste dagarna. Men då början av veckan var så seg så var det härligt med lite liv och rörelse.


Som sagt, inte mycket har hänt första dagarna av veckan. Har njutit av solen så mycket det bara har gått. Byggde klart altantrappan i tisdags. Oljade onsdag och torsdag.


Sen smällde det till. Fredagen började kl 7. Efter lite frukost så gick sonen och jag ner till stan för att möta upp en kompis. En sväng in på arbetsförmedlingen (för hennes del) och sen gick vi hem. Där väntade ännu en kompis. Passade på att klippa gräset nu när jag hade barnvakter och sen blev det lunch. När sambon sedan kom hem så packade vi tjejer ihop oss och stack till Jönköping. På vägen hämtade vi även upp två till. Sen gjorde vi Östra Storgatan i Jököping osäker. Jisses vad vi sprang i butiker. Man gud, så roligt det var. Gjorde av med runt 600 kr. Det gör man inte varje månad. Och framför allt inte bara på sig själv. Var hemma halv tolv och då var det bara sängen direkt.


Imorse när jag vaknade hade sambon stuckit och fiskat. Själv stoppade jag ner sonen i vagnen och tog mig en promenad ner till stan. Där handlade jag för ytterligare 400 kr. Helt sjukt. Fast denna gång blev det ett par byxor till sonen också.


Insåg igår när jag hade kört hem den sista vänninan att jag var riktigt lycklig. Det hade varit en underbar dag. Bara en sådan sak att sitta och äta lunch och fika med två kompisar på altanen i solen. HELT UNDERBART!!! Det vill jag göra fler gånger.


Nä, nu ska jag njuta lite av lugnet och läsa lite innan sonen vaknar och sambon kommer hem. Ikväll blir det speedway-GP på tv!!

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards