ejalh

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Hur kan man komma på tanken...

Av Em - 4 september 2012 11:20

att skaffa fler barn?? Alltså inget provocerande nu. Utan en ärlig undran. Hur orkar man?? Igår kunde jag inte förstå hur det ska vara möjligt att ens tänka tanken. Hade en period i sommar då jag kände en liiiiten känsla av längtan till en till liten bebis. Men efter igår, är den som bortblåst.


A var hemma med sambo hela dagen, då A hade feber i helgen. Och som vanligt så gör de ingenting. Jag menar, även om sonen är lite snuvig så mår han bara bra av att vara ute. När han sedan skulle gå och lägga sig på kvällen så går det bara inte. I en och halv timme springer vi upp och ner för trappen. Vid halv tio ger vi upp och går alla och lägger oss i vår säng. Då är både jag och sambon i upplösningstillstånd. Trötta, förbannade och med så mycket frustation att vi inte vet vart vi ska ta vägen. Dock att vi ligger i vår säng så vill sonen inte sova. Och han börjar bli ordentligt trött, det märks. Efter mycket om och men, och en flaska vatten, så somnar vi äntligen. Utmattade.


Men hur orkar man?? Hur orkar man med två?? Hur får man till ett samliv när man är helt utpumpad på kvällarna?? Och jag vet inte hur många gånger jag har fått bita mig i tungan det senaste dygnet för att inte säga saker till sambon som han inte förtjänar. Jag bara känner en stor frustation heeeela tiden. Hur gör alla andra? Är det bara vi som inte får ihop det?? Det känns som det. Vad gör vi då för fel??

 
 
Bea

Bea

4 september 2012 19:02

Kan det inte vara så att A var lite understimulerad, (inget illa menat), jag menar att han är ju rätt van vid att få vara ute, (och frisk luft gör en ju rätt trött), och han hade väl inte varit ute något om jag inte missuppfattade det alldeles.
Det är med stor säkerhet inte bara ni som inte får ihop det. Men så småningom hittar man in i det, liksom. Man hittar sin rytm så att säga.
Tredagarsfeber har jag för mig du skrev på fb...det ger små röda prickar det också. Men det visst du kanske redan.
Du behöver en lite paus från att vara mamma, om så bara för en helg. Jag vet att du bollade över "tjejkvällen" på mig. Att trixa ihop det. Men jag säger det igen, ska vi göra som så, hemma hos dig, soffmys, mjukisbyxor, godis, dipp, chips god mat innan det, filmkväll....eller vad som helst....? Tänk på saken.
Kram....P.s imorgon ska jag äntligen få jobba på apoteket....Jippi....hoppas ryggen pallar nu bara. Men det får den allt lov till att göra.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Em

5 september 2012 20:28

Åh, kan alltid lita på att få bra svar från dig. =) Jag tror också på understimulation. Men Det måste ha varit något mer. Det känns som det i alla fall. Läs dagens inlägg, han var inte så lätt lagd idag heller.

Jo, jag tycker att det låter underbart med en sådan tjejkväll och skulle gärna ha det här. Problemet är väl att sonen och sambon är här, men man kanske skulle kunna få dem att sova över hos farmor och farfar.... Ska fundera och disskutera det med sambon....

Puss å kram

 
Bea

Bea

9 september 2012 02:40

Det gör kanske inte så mycket för min del om de är hemma. Jocke lämnar oss säkert ifred och han får ta huvudansvaret av A, och sen så somnar väl han så småningom, gissar jag. Men jag kan förstå om du ändå inte vill ha dem i huset, för det blir liksom inte så att man som mamma kanske kan slappna av till fullo och inte vara just MAMMA den kvällen om du förstår vad jag menar, och det är ju lite det som är vitsen med en tjejkväll, känner jag.
Annars kanske, om vi ska blanda in Cicci, så kanske vi kan vara hos dem?

Läste ditt senaste inlägg....och tänkte att han kanske inte behöver sova på dagen längre? Eller det kanske han inte gör, utan bara ibland som engångsförteelser, (stavningen?), men å andra sidan så HAR barn sådana här perioder som du beskriver. Från att plötsligt vara lättsövda till att inte vilja alls, eller från att ha sovit hela nätter, till att plötsligt vakna utan orsak....o.s.v

http://beatricer.bloggplatsen.se

Em

9 september 2012 22:17

Du är så klok gumman. Och du har så rätt gällande A, när det gäller att barn har perioder. Sova på dagen får han göra fortsättningsvis. Men visst, kanske ska reglera det till MAX två timmar. Nu har han sovit ett par nätter och det känns redan bättre.

Du har nog rätt i att man kanske inte släpper mamma-rollen om de är hemma. Ska fundera på det och kolla med gubben. Att äta ute låter super! Men har vi bestämt något datum??

Kram

 
Bea

Bea

9 september 2012 02:45

en annan sak jag kom att tänka på...vi skulle ju kunna äta ute först. Så slipper du stå och göra mat eller stå med disk, om nu någon annan av oss har med oss mat, så att säga. Även om vi skulle göra någon knytgrej eller dyl, (för att det inte ALLTID ska vara du som fixar maten menar jag). Vi skulle ju kunna slå på STOOOORT och göra så, sen hem, byta till mjukisbyxor, om de inte redan är på, sen fram med godis och annat gott, ner i soffan på med en bra film eller vad som....och bara vara.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 7 maj 2017 20:18

Nu finns jag på nouw.com/violenitreanKod för att importera min blogg till Nouw: 7650449583" ...

Av Em - 12 april 2017 22:46

Nu har veckorna sprungit iväg igen. Hinner ju inte med. En liten update då'ra. Det löste sig inte på jobbet med mina måndagar. Den tjejen som ev kunde byta ville inte sen. Jag var däremot beredd på det och hade en dialog med facket. Så på måndage...

Av Em - 27 mars 2017 20:25

Imorgon är jag äntligen ledig efter en skithelg. Det började i torsdags när sonens lärare säger till mig att jag inte kan ha det schemat till fritids som jag har anmält och fått godkänt. Fritids stänger 17,30 punkt! Jag slutar 18,30 på måndagar. ...

Av Em - 18 mars 2017 20:59

Oj vad tiden går fort. I tre veckor har jag jobbat redan. Och det är så skönt. Det är skönt att få göra något på dagarna. Och att det är lite olika från dag till dag. Men man kommer nog in i vardagslunken snart. Kom snabbt in i rutiner och så på ...

Av Em - 26 februari 2017 20:55

Då var den här. Sista kvällen som ledig. Imorgon börjar allvaret. Sista veckan har gått sjukt fort. Det började som sagt med besök norrifrån. Dagarna fylldes med shopping, skridskoåkning, bowling och badhus. När alla gäster åkt hem i onsdags så t...

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards