ejalh

Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Em - 5 juli 2016 16:04

Jodå så så är det. Det går sakta men säkert framåt.

I helgen har vi varit på dop. Beas lilla Filip blev döpt. Det var jättetrevligt. Båda barnen skötte sig jättebra i kyrkan. Dottern somnade gott direkt efter. Det bjöds på smörgåstårta, kakor, bullar och tårta. Var sjukt mätt när jag åkte därifrån, men det var jättegott.

I söndags så blev det en tur till High Chaparral. En heldag tillsammans med pappa och hans tjej. Vädret var så där, ömsom hällregn, ömsom värmande sol. Men sonen var jättenöjd efter att ha sprungit omkring hela dagen med sin cowboyhatt och pistol.

Gårdagen blev lugn på hemmaplan. Den avslutades med grillat hos svärföräldrarna.

Jo förresten, Alvarssons Bygg var här. De skulle räkna på kök. Japp, ÄNTLIGEN ska köket göras om. Jag kan knappt fatta det. Helt plötsligt går allt jättefort. Jag gav det 5 år när vi flyttade till huset. I mars hade vi bott här i 7 år, det är inte så illa pinkat. Idag har elektrikern och rörmokaren varit här och kollat för att se hur det ser ut, vad som behöver göras. Så efter semestern hoppas jag att det blir. Men jag sätter ett mål för mig själv att det gärna får bli gjort innan jul.

Idag har annars dagen bestått av handling och minigolf. Sonen var betydligt lugnare denna gång. Men det krävs nog ett par gånger till innan han lyckas varva ner ordentligt. Är sjukt trött nu så ikväll blir det till att slappa ordentligt. Imorgon ska det regna hela dagen så då står det städning på schemat. Vi får väl se om det blir så eller inte.....

#kök #renovering #köksrenovering #minigolf #dop #highchaparral

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards