ejalh

Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Em - 12 juli 2016 22:33

Då var semestern igång. Det började med en riktigt lat helg. Lördagen innehöll en dag på speedwaybanan där vi kollade på bilspeedway tillsammans med Bea och hennes barnaskara. Kvällen avslutades med grillat och GP-speedway på tvn tillsammans med svärföräldrarna. Söndagen spenderades med Bea och hennes två minsta killar. Det blev måla, måla, måla som gällde. Sonen och Beas näst minsta kollade på film tills sonen somnade i soffan. Vilket inte var oväntat med tanke på att han gick upp kl halv fem på morgonen.

Och så kom måndagen och en ny vecka. Jag stack till Jysk i grannkommun och köpte mig två stolar. Åkte direkt hem till Bea sen och satt där halva dagen och.... målade!!! :-D

Den senaste veckan (minst) har mina barn fått för sig att vår dag börjar väldigt tidigt. Om det inte är dottern så är det sonen som vaknar vid fem och kräver att jag ska gå upp. Så jag är sjukt slut. Även idag var det så. Dottern ammades vid tre-fyratiden, sonen vaknade kl tio i fem och skulle promt se på tv. Hittade något på Cartoon Networks och gick och lade mig igen. Kl sex ringer väckarklockan och dottern vaknar hon med. Gör mig i ordning, ammar dottern, väcker sambon och åker sedan till tandläkaren. Tre lagningar skulle jag göra, hua! Men det gick bra och kostnaden blev 500 kr mindre än beräknat. Tråkigt bara när man måste ta semesterkassan till något sådant. Men det är skönt att det är gjort nu.

Imorgon blir det besiktning av dottern på Bvc. Sen styr vi bilen till Öland i tre dagar. Ska våldgästa svärföräldrarna som hyr stuga där. Det blir nog kul. Vädret ser ut att bli fint i alla fall. Men målarböckerna åker självklar med ;-)

#semester #bff #jysk #stolar #tidigmorgon #tandläkaren #bvc #öland

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards