ejalh

Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Em - 22 juli 2016 21:29

Nu ska man ju inte gnälla men fan vad varmt det har varit idag. Och värre ska det bli imorgon.

Dagen har spenderats på altanen tillsammans med Bea och hennes barnaskara. Bea och jag har suttit med våra målarböcker och barnen har bland annat lekt med vattenballonger. Till middag delade vi en familjepizza då ingen hade lust att ställa sig och laga mat.

Nu sitter jag i gillestugan och slappar. Barnen sover och sambon är i Stockholm.

Det har ju varit varmt hela veckan och det är skönt att värmen är tillbaka. Men det är lite jobbigt när man har en liten bebis. Man måste ju söka skugga hela tiden. I onsdags var vi hos svärföräldrarna och då satte jag upp vårt uv-tält, där gömde jag och dotter oss.

Igår blev det en tur till Pannkakshuset tillsammans med Bea, hennes barn och hennes pappa. Kvällen avslutades med grillat tillsammans med Bea och hennes familj.

Imorgon blir det en dagstur till Torpön. Väl omtalat av svärfar. Vi får se om det är något att ha.

Dottern gör framsteg också. I onsdags så började hon vända sig från rygg till mage. Så nu kan man inte lägga henne ner utan att hon ska rulla. Sen blir hon skitarg för att hon inte kan rulla tillbaka. Och förra natten sov hon första gången i sitt egna rum. Fick gå in till henne vd fem i morse. Men efter lite amning så somnade hon gott om där inne. Min lilla tjej.

#varmt #sol #målarböcker #mindfulness #pannkakshuset #torpön #dotternväxer

Av Em - 22 juli 2016 11:19

Då var Legoland avklarad. Jisses vilka intensiva två dagar. Kl 4 på söndag morgon gick bilen mot Varberg. Dottern somnade om i bilen men inte sonen. Kan jag faktiskt förstå. Jag kunde inte heller somna. Det hjälpte ju knappt att det blev ljusare och ljusare. Kom alldeles lagom till båten och väl på den så åt vi brunchbuffe. Sen blev det en lång väntan. Sonen hade dock och göra som tur va. Sambon fick till slut slumra till en stund när de öppnade upp truckerloungen. I Danmark sen blev det direkt en bilresa på ca 1,5 timme. Sen var vi äntligen framme, till sonens stora glädje. När vi 2,5 timme senare begav oss till hotellet blev han skitsur. Men väl på hotellet så var det rätt ok. Han var jättetrött.

Hotellet i övrigt var jättefint. Ett stort familjerum hade vi fått. En dubbelsäng, en extra säng och en resesäng till dottern. En liten loungedel fanns också. Som sagt, blev glatt överraskad.

Tidig kväll och sen var det bara att ge sig på det igen på måndagen. Det blev 5,5 intensiva timmar på Legoland innan vi var tvinga att ge oss mot båten. Och trots att vi hade god marginal så blev det lite stressigt den sista biten då vi körde fel redan från början. Men vi hann med 25 min marginal och en fart på 150 km/t sista 5 milen =D Sen blev det dryga timmar innan vi var i Sverige igen. Vi åkte kl 4 på söndagmorgon. Kl 01,59 på natten till tisdag parkerade vi bilen hemma; 46 timmar senare.

En kort och dyr resa men sonen uppskattade det verkligen.

#legoland #ica #stenaline #intensivadagar

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards