ejalh

Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Em - 7 juli 2016 23:48

Alltså detta fenomen. Jag började måla Mindfulness i höstas. Har alltid gillat att måla i målarböcker. Nu är det liksom socialt ok som vuxen att göra det. Det är så sjukt avslappnande. I våras köpte jag en bok till min kompis i födelsedagspresent. Visste inte om hon skulle gilla det men det var värt ett försök. Oj säger jag bara. Hon fastnade direkt. Och hon drog mig med sig. Så nu sitter vi på 7 böcker var (snart 11, då vi väntar på beställda böcker), färgpennor och tuschpennor. Vi har likadana väskor att förvara våra saker i. När vi träffas nu för tiden så har bi alltid väskorna med oss. Vi kan sitta en hel dag och måla och tjattra. En bok målar vi i samtidigt. Något av barnen får välja motiv. Sen målar vi bilden samtidigt utan att visa den för den andra. När båda är klara så får se den andras. Spännande och se hur lika, eller olika, man har tänkt. Nu har vi planer på att samla ihop våra vänner som också målar och ha målarjunta (istället för syjunta). Det vore något va?

Här kommer ett par bilder på mina målningar. Fler finns på instagram: emmeliel =)

#mindfulness #målarbok #målarbokförvuxna

Presentation

Här läser du om mitt liv som mamma, sambo och medmänniska. Hur jag får livets pusselbitar att gå ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards